וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי המפכ"ל הבא יעוכב בגלל חקירת בר-לב

גלעד גרוסמן

19.11.2010 / 0:05

בהודעה דרמטית שהעביר היועמ"ש, התבקש השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' לעכב את מינוי המפכ"ל הבא של המשטרה. העיכוב ייגרם בשל חקירת מח"ש בעניינו של אחד המועמדים לתפקיד, ניצב אורי בר-לב בחשד להטרדה מינית. תגובת בר-לב: "משוכנע שיוכח שלא נפל מעולם פגם בהתנהגותי"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע אמש (חמישי) לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, כי הוחלט לפתוח בחקירת מח"ש בנוגע לאירוע בו היה מעורב אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא, ניצב אורי בר-לב. לפי הודעת היועמ"ש וינשטיין, מדובר באירוע שבו נחשד ניצב בר-לב בהטרדה מינית של יועצת חיצונית למשרד לביטחון הפנים. האירוע המדובר אירע לכאורה לפני כשנתיים.

בהודעה של משרד המשפטים בעניין נמסר כי דיווח בנושא הועבר גם ישירות לניצב בר לב. בעקבות החקירה שתיפתח במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, הנחה היועץ וינשטיין את השר לביטחון פנים לעכב לעת הזו את הליך מינוי המפכ"ל הבא.

עוד נמסר בהודעת משרד המשפטים כי "נוכח רגישות הדברים וההשלכות על הליך המינוי, כלל הגורמים העוסקים בנושא יעשו מאמץ למצות את חקירת העניין בהקדם האפשרי".

ניצב בר-לב הגיב להודעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואמר לערוץ 2 כי "אני משוכנע שחקירה עניינית תוכיח מעל לכל ספק שלא נפל מעולם שום פגם בהתנהגותי". מקורביו של בר-לב אמרו כי "חבל שיש מי שמנסה להוריד את ההתמודדות על המפכ"לות לרמה כל כך נמוכה. דרמה זו עוד תסתיים בדרמה".

בעקבות הודעת משרד המשפטים קיים הערב המפכ"ל רנ"צ דודי כהן שיחת ועידה טלפונית עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה ואמר להם כי "בעת הזו ישנה חשיבות מאוד גדולה שלא לעסוק בסוגיה ולא להיגרר לשמועות וספוקלציות, אלא לשמור על אחדות ויציבות ולהתמקד בפעילות השגרתית והמקצועית בלבד".

"דרמה זו עוד תסתיים בדרמה"

החקירה במח"ש נגד ניצב בר-לב, נפתחה בעקבות תלונה של היועצת החיצונית, ששמה נקשר גם בעניינו של מנכ"ל המשרד חגי פלג, שפרש מתפקידו. אתמול הוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד פלג, אלא בשלב זה להסתפק בחקירה של נציבות שירות המדינה. במכתב ששלח בתחילת השבוע עוזרו של היועמ"ש, עו"ד רז נזרי, ליו"ר עמותת זכויות השוטרים, אושרה אסף, נכתב כי "היועץ המשפטי לממשלה מודע כמובן לרגישות הדברים ולהשלכות אפשריות של הנושא על הליך בחירת מפכ"ל המשטרה הבא, ולפיכך ייעשה מאמץ על-ידי כלל הגורמים הנוגעים בדבר להביא ענין זה לידי מיצוי בהקדם".

בסוף אוגוסט 2008 פרסם מפכ"ל המשטרה דודי כהן הודעה לעיתונות, בה נכתב כי החליט על סיום כהונתו של ניצב בר-לב, ששימש אז כמפקד מחוז הדרום של המשטרה. בעקבות ההחלטה עתר בר-לב לבג"ץ נגד כל שינוי במעמדו במשטרה, כולל פיטורין. באפריל 2009 הודיע השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' כי יבטל את החלטת המפכ"ל מבלי להמתין להחלטת בג"ץ בנושא. כמו כן הציע אהרונוביץ' לבר-לב לשוב לשורות המשטרה בדרגת ניצב בתפקיד נספח המשטרה בארצות הברית ומאז מכהן בר-לב בתפקיד זה.

עדכון ראשון: 19:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully