וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה עם ש"ס: עשרות מכרזי בנייה בתום ההקפאה

18.11.2010 / 8:01

לוואלה! חדשות נודע, כי בפגישה שהתקיימה הלילה הבטיח שר הביטחון ברק ליו"ר ש"ס ישי, כי בתום הקפאה נוספת של הבנייה בהתנחלויות יאשר משהב"ט לפרסם עשרות מכרזי בנייה ביו"ש. בכך נסללת, כנראה, הדרך לחידוש ההקפאה למשך 3 חודשים

שר הביטחון אהוד ברק הבטיח ליו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, לאשר פרסום עשרות מכרזי בנייה ביהודה ושומרון בתום הקפאה נוספת של הבנייה בהתנחלויות. לוואלה! חדשות נודע, כי ההבטחה ניתנה במהלך פגישה שהתקיימה הלילה (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ברק לבין השר ישי, במטרה לשכנע את ש"ס להימנע בהצבעה בקבינט המדיני-ביטחוני על חידוש הקפאת הבנייה למשך שלושה חודשים. עם מתן ההבטחה של ברק לאשר פרסום מכרזי בנייה, שרי ש"ס ככל הנראה יימנעו בהצבעה - ובכך תיסלל הדרך לאישור ההקפאה. עם זאת, הדבר עדיין טעון אישור של הרב עובדיה יוסף.

בתמורה להימנעות חברי הקבינט מטעם ש"ס, ישי דרש הבטחה אישית מברק שבתום ההקפאה הוא יאפשר פרסום עשרות מכרזי בנייה ביו"ש, והבטחה זו ככל הנראה ניתנה בעל פה.

שרי הליכוד בלחץ

הפגישה שהתקיימה הלילה היא המשך ללחצים שמפעילים אנשי ראש הממשלה על שרי ש"ס שלא להצביע נגד ההקפאה. כך, למשל, אתמול בצהרים, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליחו המיוחד למשא ומתן, עו"ד יצחק מולכו עם ישי והחבר השני בקבינט, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ודנו בעניין זה.

במקביל, גובר הלחץ הציבורי על שרי הליכוד להתנגד להקפאה. לאחר שמספר שרים וחברי כנסת מטעם המפלגה חתמו אתמול על עצומה הקוראת שלא לחדש את הקפאת הבנייה, כעת גם חברי הליכוד מצטרפים למאבק. תנועת הימין החוץ-פרלמנטרית, "מטות ערים", החלה להחתים חברי ליכוד על הצהרה, לפיה לא יתמכו בפריימריז בשרים שיתמכו בהקפאה.

"שר נכבד", נכתב בעצומת חברי הליכוד, "אנו, החברים בתנועת הליכוד ופעילים בה, מבקשים ממך לפעול בהתאם לנאמר בחוקת הליכוד כי מטרת התנועה היא: 'התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם'. אנו מצפים כי תפעל נגד הכוונה להקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון לתקופה של שלושה חודשים. לא נוכל לתמוך בבחירות הפנימיות של המפלגה במי שפועל בצורה בוטה נגד ערכי התנועה וחוקתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully