וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן נגד הרב של צפת: "סיכון חברתי לגליל"

17.11.2010 / 12:33

בעקבות פסק ההלכה שפרסם רב העיר צפת שמואל אליהו האוסר על השכרת דירות לערבים, דרש השר לענייני מיעוטים משר המשפטים להשעות מיידית את הרב. "הרב מנהל מסכת ממושכת של הסתה גזענית"

השר לענייני מיעוטים פרופ' אבישי ברוורמן פנה היום (רביעי) במכתב לשר המשפטים יעקב נאמן בדרישה להשעות באופן מיידי את רב העיר צפת שמואל אליהו על רקע התבטאויותיו הגזעניות וקריאתו לציבור היהודי בצפת לא להשכיר דירות לערבים. לדברי השר ברוורמן, "הרב אליהו הפך לסיכון חברתי לתושבי הגליל כולם". בנוסף ביקש השר ברוורמן משר המשפטים להגיש קובלנה נגד הרב אליהו.

"הרב אליהו, המקבל את משכורתו מן הקופה הציבורית, מנהל מזה שנים מסכת ממושכת של הסתה גזענית כלפי האוכלוסייה הערבית", כתב. "הוא פורש את משנתו הקיצונית במגוון אמצעי תקשורת ובפני קהלים שונים ומנצל את תוארו כרבה של העיר צפת על מנת לפסוק כנגד משכירי דירות לאזרחים הערבים ובכך פוגע במרקם היחסים שבין יהודים וערבים תושבי הגליל".

ברוורמן יבקר בצפת

עוד כתב השר כי "אין מדובר במקרה של זכות לגיטימית להבעת עמדה. מתוקף תפקידו של הרב אליהו כרב עירוני עליו לייצג את רוח היהדות המושתתת על שלום ודרכי נועם. מעבר לזאת, כממונה מטעם המדינה, מחויב הרב שלא לפעול כנגדה. ההסתה המתמשכת שלו נגד הערבים בגליל פוגעת במרקם היחסים שבין יהודים וערבים והיא אינה משרתת את צרכיה של המדינה".

ברוורמן הודיע כי בכוונתו להגיע לביקור בצפת בשבוע הבא ולחזק את ידי הסטודנטים היהודים והערבים אשר לומדים יחדיו במכללה. "אחזק גם את ידיו של ראש העיר אילן שוחט ואסייע לו ככל שניתן לעמוד בפרץ נוכח התנהלותו חסרת האחריות הציבורית של רב העיר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully