וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל-איסלנד: שפונגין תורגל כמגן שמאלי

16.11.2010 / 18:39

לואיס פרננדז ימשיך לבצע ניסויים במשחק הידידות נגד איסלנד (ד', 19:30, ספורט5 ו-HD). על הביקורת אמר: "נפגע, אבל אחרי שעתיים יוצא לקרב". טל בנין והמתורגמן שותפו במשחקון באימון המסכם

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

נבחרת ישראל תארח מחר (רביעי, 19:30 ספורט5 ו-HD) את נבחרת איסלנד למשחק ידידות שייערך באצטדיון בלומפילד. המאמן לואיס פרננדז חשף כי הוא מתלבט לגבי עמדת המגן הימני (דני בונדר או יובל שפונגין) וכן עמדת הקשר האחורי (בין אלמוג כהן לקובי דג'אני). בסופו של דבר דודו אוואט יפתח בשער כשמלפניו הבלמים רמי גרשון וגל אלברמן, המגנים יובל שפונגין ודני בונדר, בקישור יפתחו אלמוג כהן, ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב ומאור בוזגלו, ובחוד ישחקו עומר דמארי ואליניב ברדה.

הערב נערכה מסיבת עיתונאים עם המאמן פרננדז שהסביר מדוע בחר לזמן למשחק סגל משני: "כששחקן לובש את המדים של הנבחרת, המטרה היחידה היא לנצח משחקים ולא משנה מי השחקנים שיפתחו. הם לא צריכים להתחשב בהיעדרויות. כל שחקן ירצה לתת משחק טוב ולכבד את החולצה של נבחרת ישראל. במעמד של הנבחרת, צריך לשחק עם התלהבות, הרבה רצון ולנצח את המשחק.

"יש כמה שחקנים שלא נמצאים פה בגלל פציעות והרשימה ארוכה. אחרים העדפתי לתת להם להתאושש. לפני שמגיעים למשחקים נגד לטביה וגאורגיה בחודש מרץ חשוב לי לנסות ולתת הזדמנויות לשחקנים שטובים בליגה ואחרים כמו שפונגין. אמשיך לעקוב אחרי השחקנים הבכירים שלא זומנו הפעם. לכל שחקן מגיעה הזדמנות בנבחרת. החולצה של הנבחרת פתוחה לכולם". פרננדז, אגב, נשאל אם היה מזמן את אותו הסגל במידה ולא היה מדובר במשחק ידידות וענה בחיוב.

הצרפתי נשאל שוב ושוב לגבי הצעירים שזימן ואמר: "הם צריכים להוביל את הנבחרת ואני בונה עליהם להמשך. אם נצליח להעפיל, אהיה מרוצה ואם נעלה להצלבה, אהיה מרוצה. אני עובד כל הזמן והביקורת נגדי פוגעת בי. אבל אחרי שעה-שעתיים אני יוצא לקרב כי תמיד הייתי לוחם ואין מקום לרגשות. אם נגיע להצלבה, אני מבטיח שרוב הסיכויים שנעפיל. אני מאמין גדול".

אלברמן: "לשחק כבלם זה לא משהו מסובך"

פרננדז דיבר בגילוי לב על הנושא הטקטי: "יש איזורים בהם צריך להשתפר. אתם יודעים שכל שחקן בישראל רוצה להיות או קשר או חלוץ. אני מחפש חוליית הגנה ולתת הזדמנות לשחקנים שיכולים לשחק בהגנה. מבחינה טקטית, אשמור על מערך של ארבעה שחקני הגנה, קשר הגנתי וקשר מרכזי וארבעה שחקנים התקפיים. ננסה לשחק טוב ולמצוא פתרונות. אני רוצה נבחרת שתשחק כדורגל יפה, שתהיה יעילה".

על היריבה אמר: "כולכם חושבים שאיסלנד נבחרת קלה, אבל זה לא נכון. הם מאורגנים טוב, ממושמעים, יודעים להתגונן טוב ויודעים למה הם באים. נצטרך לשחק מהר וליזום".

גל אלברמן הוסיף: "לשחק כבלם זה לא משהו יותר מדי מסובך עבורי. יצא לי לאורך הקריירה לשחק בכמה עמדות ואין לי עם זה בעיה. צריך לזכור שחזרתי לנבחרת אחרי זמן רב שהייתי פצוע. רמת הציפיות ממני ומשחקנים ותיקים היא גבוהה. כל מה שקורה עם הזימונים זה לא משנה, כי נוכחתי לדעת שתמיד מדברים על מי שלא נמצא ומתעסקים בזה. זה יצא מכלל פרופורציה בנושא הזה. יש מאמן והוא בוחר את השחקנים שהוא רואה שבנקודת הזמן יכולים לעשות את העבודה הכי טוב שאפשר. אני מקווה שנגרום הנאה למי שיגיע".

באימון המסכם תרגל פרננדז הנעת כדור וביצע משחקון. מכיוון שבסגל נמצאים רק 20 שחקנים, שותפו עוזר המאמן טל בנין (כבלם) והמתורגמן דוד מרטין (כמגן ימני) בהרכב השני. על פי המסתמן, נראה כי אלמוג כהן יקבל את העדיפות בקישור בעוד דני בונדר הוא זה שיפתח כמגן ימני. יובל שפונגין תורגל כמגן שמאלי.

ההרכב המשוער: דודו אוואט, דני בונדר, רמי גרשון, גל אלברמן, יובל שפונגין, אלמוג כהן, ביברס נאתכו, מאור בוזגלו, ליאור רפאלוב, עומר דמארי, אליניב ברדה.

איסלנד מתכוננת לקפריסין

נבחרת איסלנד הגיעה לישראל כהכנה למשחקה הקרוב בקפריסין בחודש מרץ, וכמו נבחרת ישראל גם היא מחפשת בעיקר זריקת עידוד אחרי פתיחה רעה למוקדמות היורו.

האיסלנדים נועלים את טבלת בית ח' ללא נקודה לרפואה, אחרי שנכנעו לנורבגיה (2:1), לדנמרק (1:0) ולפורטוגל (3:1). הנבחרת של אולאפור יוהאנסון, שניצחה פעם אחת בלבד בכל קמפיין מוקדמות המונדיאל הקודם, תקבל בחזרה את הרמן הרייורסון, הקפטן הוותיק שמשחק בפורטסמות, אך תחסר את איידור גודיונסן.

הרכב משוער: גונלייפור גונליפסון, בריקי מאר סאברסון, אינדריו סיגורוסון, הרמן הרייורסון, כריסטיאן סיגורוסון, אגרט יוהנסון, ארון גונארסון, אלפראו פינבוגאסון, בירקיר ביארנסון, סטייפור בורסטיינסון, קולביין סיגפורסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully