וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "הפלסטינים לא מוותרים על מזרח י-ם"

פנחס וולף

16.11.2010 / 14:48

גורם מדיני בכיר בירושלים טען כי הפלסטינים מעכבים את גיבוש הנוסח המוסכם על הקפאת הבנייה בהתנחלויות, בשל דרישתם שההקפאה תחול גם במזרח ירושלים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

גורם מדיני בכיר בירושלים טען היום (שלישי) כי "מה שגורם להתמהמהות בגיבוש הנוסח המוסכם של הנייר האמריקאי, אלה טענות של הפלסטינים שההבנות בין מזכירת המדינה קלינטון לבין ראש הממשלה נתניהו, 'טובות מדי' לישראל ו'שוללות מהפלסטינים מנופי לחץ וקלפי מיקוח'".

הגורם המדיני הסביר, כי הפלסטינים לא מוכנים לוותר על דרישת הקפאת הבנייה במזרח ירושלים. כמו כן, לדבריו הפלסטינים קובלים על כך שההבנות בין קלינטון לנתניהו מונעות מהם לדרוש הארכה נוספת של הקפאת הבנייה.

הגורם הוסיף כי הפלסטינים דורשים שהצדדים יגיעו לסיכום בנושא הגבולות בתוך 90 יום במסגרת חבילת ההבנות הישראלית-האמריקאית.

בארצות הברית כבר בירכו

אתמול הצטרפה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לנשיא ארצות הברית ברק אובמה - ובירכה את ראש הממשלה נתניהו על כוונתו לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים. קלינטון אמרה שהיוזמה "היא התפתחות מבטיחה ומהווה מאמץ אמיתי מצד נתניהו". עם זאת, סירבה קלינטון להתייחס להטבות, שלפי הדיווחים ארה"ב הבטיחה לישראל בתמורה לחידוש ההקפאה.

אובמה בירך שלדום גם הוא על היוזמה, אף שטרם התקבלה החלטה ישראלית רשמית לחדש את הקפאת הבנייה. "אני חושב שזה מבטיח", אמר אובמה, שנחת בארה"ב לאחר ביקור מדיני באסיה. לדבריו, "זה מאותת שראש הממשלה בנימין נתניהו רציני בכוונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully