וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל כישלון המו"מ: פרקליטי המדינה שובתים

גלעד גרוסמן

16.11.2010 / 8:47

לאחר כישלון המו"מ עם האוצר, פרקליטי המדינה פותחים בשביתה כללית. לא יוגשו כתבי אישום ולא יתקיימו דיוניים בבתי המשפט. האוצר: "מקיימים מו"מ אינטנסיבי, מצרים על השביתה"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ארגון פרקליטי המדינה החל הבוקר (שלישי) בשביתה כללית והפרקליטים אינם מגישים כתבי אישום ומייצגים את המדינה בבתי המשפט. שיבושים צפויים בבתי דין ברחבי המדינה. כ-800 חברי הארגון לא יופיעו לדיונים, וכתוצאה מכך צפויים מרבית הדיונים שבהם משתתפים התובעים להתבטל.

זה כשבעה חודשים מתנהל משא ומתן בין האוצר לפרקליטים, שדורשים שיפור בתנאי העסקתם. הפרקליטים מוחים, בין השאר, על כך שהמשכורות שלהם נמוכות, ורבים מהם אינם זוכים להחזרי הוצאות רכב וטלפון וכן סובלים מקשיי קידום במערכת. יצוין גם כי הפרקליטים הוחרגו מההסכם החדש שגובש עם ההסתדרות.

הפרקליטים טוענים כי בעשור האחרון חלה פגיעה קשה בתנאי עבודתם ובשכרם ביחס לעובדי ציבור אחרים, וכן ביחס לשוק הפרטי, מה שמקשה על גיוס עורכי דין לפרקליטות. על פי הנתונים שהציגו הפרקליטים, פרקליט מתחיל מרוויח כ-6,700 שקל בחודש. פרקליט בעל ניסיון של 10 שנות ותק יכול להרוויח כ-16 אלף שקל בחודש אם יעבוד 30 שעות נוספות. הסכומים הללו אינם כוללים החזרי הוצאות, שהסעיף המרכזי שבהם הוא תשלום בגין אחזקת רכב, ממנו לא נהנים פרקליטים חדשים. מנגד, במשרד האוצר הציגו נתונים לפיהם השכר הממוצע של פרקליט מתחיל הוא 9,945 שקל בחודש, בעוד פרקליטי המחוזות מרוויחים כ-45 אלף שקל בחודש.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "אתמול התקיימה פגישה בין הפרקליטים לאילן לוין, הממונה על השכר באוצר. במהלך הפגישה הבהיר הממונה כי המדינה מעוניינת לקדם כמה נושאים כגון הוצאות הרכב של הפרקליטים ופיתוח מוקדי ידע ומסלולי קידום. הממונה קורא להמשיך במשא ומתן אינטנסיבי. צר יהיה לנו אם בכל זאת יבחרו הפרקליטים לפתוח בשביתה".

"נתוני האוצר אינם נכונים"

הפרקליטים טוענים שנתוני האוצר אינם נכונים, מכיוון שהם כוללים גם את התמורה בגין עבודה נוספת וחישוב מעוות של החזר הוצאות. ארגון הפרקליטים לא ציין מה העלאת המשכורת אותה דורשים אנשיו, אבל מזכיר שעובדי המחקר בשירות המדינה, הסגל האקדמאי והרופאים קיבלו תוספות שכר שנעות בין 24-30 אחוז.

באחרונה התערב שר המשפטים, יעקב נאמן, בסכסוך וביקש מהאוצר לנסות ולמצוא פתרון. אולם,הערב הסתיימה פגישה נוספת ללא תוצאות, ובארגון הודיעו על כוונתם לפתוח מחר בשביתה. "הארגון מטיל על האוצר אחריות מלאה על הנזק שייגרם כתוצאה מהשביתה", נמסר הערב מהארגון. "הארגון קורא לראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים להתערב באופן מיידי".

הפרקליטים מאיימים שהחל מהיום לא יוגשו כתבי אישום, לא יתקיימו דיונים בכל בתי המשפט, כולל בעליון ולא יתקיימו דיונים בוועדות השחרורים של בתי הכלא. "להערכתי, המדינה לא יכולה להחזיק מעמד יותר מכמה ימים", אמר אחד הפרקליטים לוואלה! חדשות. "אנחנו מייצגים גם בפלילי, גם באזרחי ומעבר לכך, גם בבג"ץ. מי ייצג את המדינה בהליכים השונים בבית משפט? זה דומה לכך שכוחות הביטחון ישבתו, וזה יורגש היטב באוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully