וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר לעליון: "מתנגד להכנסת שותף לתאי"

גלעד גרוסמן וגדעון צנטנר

15.11.2010 / 10:21

ביהמ"ש העליון דן בערעורו של רוצח ראש הממשלה על ההחלטה להשאירו בבידוד לחצי שנה נוספת. המדינה הציעה להכניס שותף לתאו, אך עמיר סירב. אשתו: "רוצים להתנקם בו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בערעורו של רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יגאל עמיר, על ההחלטה להשאירו בבידוד לחצי שנה נוספת. במהלך הדיון, הודיעה המדינה שהיא מוכנה להעביר את עמיר להפרדה זוגית, במסגרתה יצורף לו שותף לתא. אולם, עמיר מתנגד לכך. בנוגע לטיעון כי הוא עלול להפיץ את משנתו ברבים אילו יוצא מבידודו, אמר עמיר כי "לא היתה לי שום כוונה להפיץ משנה ואני לא יודע על איזה משנה מדובר".

רעייתו, לריסה טרימבובלר, אמרה בכניסה לדיון, כי "יגאל מוחזק בתנאים שבכל העולם מוגדרים כעינוי. פשוט רוצים להתנקם בו". טרימבובלר דחתה את טענת הפרקליטות, לפיה עמיר עדין מסוכן: "על פי החוק אסור להחזיק אדם בבידוד יותר מחצי שנה, במקרה שלו זה 15 שנה, וכל חצי שנה המדינה מקבלת אישור כמעט בצורה אוטומטית מבלי לבדוק. חרטה זה לא תנאי לצאת מבידוד, עובדה שלא מחייבים את המחבלים ולא מחייבים אף אחד להביע חרטה כתנאי ליציאה מבידוד. מה זה בכלל משנתו האידיאולוגית? שישאלו, שיבדקו באיזה משנה מדובר. לא מדברים איתו".

אתמול קרא ארגון רופאים לזכויות אדם להוציא את עמיר מתנאי הבידוד בהם הוא מוחזק ב-15 השנים האחרונות. הארגון גם קרא לפסיכיאטרים שבוחנים את עמיר ולרופאיו בשב"ס להתריע על הסכנה הנשקפת לבריאותו. בהודעה שפרסם הארגון, נטען כי "בידוד הוא אחת מצורות הכליאה ההרסניות ביותר", וכי "אמנות בינלאומיות תופסות את הכליאה בבידוד כעונה להגדרה של עינויים, ולפיכך הוא אסור בתכלית האיסור. המבודדים עלולים לסבול מנזק תמידי, עד כדי חוסר יכולת לתפקד בחברה לאחר שחרורם. בידוד גורם גם לתופעות פיזיולוגיות, הנוצרות כתוצאה מחרדה".

ביום חמישי המדינה שבה והביעה את התנגדותה להקלה בתנאי מאסרו של עמיר. בתשובת הפרקליטות לערעור של עמיר על ההחלטה להשאירו בהפרדת יחיד, נכתב כי הוא עדיין מנסה להפיץ את משנתו. כמו כן, נטען כי יש חשש לחייו אם ישהה עם אסירים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully