וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר פה אחד: אלפי בני פלשמורה יעלו לישראל

14.11.2010 / 13:31

שרי הממשלה אישרו את ההצעה להעלות לארץ את 7,846 בני הפלשמורה שנותרו באתיופיה. רה"מ נתניהו: "מבחינתי זו סגירת מעגל". השר שלום: "הסיבות שמנעו את הבאתם עד כה היו נגועות בגזענות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה פה אחד את העלאת 7,846 בני הפלשמורה מאתיופיה לישראל. 600 העולים הראשונים מתוכם יגיעו לישראל, ככל הנראה, בחודש פברואר 2011, ואחר כך יעלו 200 נוספים מדי חודש. כעבור שלוש שנים יושלם המבצע, ומאותו רגע מדינת ישראל לא תאשר עוד כניסת מועמדים מאתיופיה בטענה לשייכות לקהילת בני הפלשמורה. יהודים מאתיופיה יוכלו לעלות לישראל לאחר מכן רק על בסיס פרטני על פי חוק השבות.

ראש הממשלה התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי הוא רואה בהחלטה סגירת מעגל: "בכהונה הראשונה שלי כראש ממשלה העליתי 5,000 מבני הפלשמורה, והיום מדברים על כך שמוסכם על כולם פתרון לבעיה, שימנע גם היווצרות של מחנות פליטים נוספים באתיופיה".

המועמדים לעלייה לישראל יצטרכו לעמוד בשלושה תנאים: עליהם להיות בנים לאמהות יהודיות המבקשים לשוב ליהדות על פי ההלכה בישראל, עליהם להיות רשומים ב"פנקס קהילת הממתינים בגונדר" משנת 2007, ועל קרובי משפחתם בישראל להגיש בתוך שלושה חודשים בקשה להעלאתם לישראל.

שרת הקליטה סופה לנדבר אמרה כי מדובר בהחלטה היסטורית, אך הזהירה מפני ההשלכות אם לא יתלווה להחלטה תקציב ראוי לקליטת העולים: "אני מפחדת שבלי בסיס תקציבי מוגדר לקליטת הפלשמורה, ההחלטה ההיסטורית יכולה להפוך לפשע היסטורי".

"חובתנו המוסרית, היהודית והמצפונית"

השר סילבן שלום אמר הבוקר כי "עצם זה שבני הפלשמורה עדיין לא בישראל זו שערורייה שצריכה להיפסק. יש להביאם בקצב של אלף לחודש ולהביא לסיום העינוי שלהם ושל משפחותיהם. הסיבות שמנעו את הבאתם עד כה היו לא ענייניות ונגועות בגזענות". שלום, שכיהן כשר החוץ בשנת 2004, סיכם עם ראש הממשלה דאז אריאל שרון על העלאת אלפים מבני הפלשמורה, אך בעקבות התנגדות האוצר המבצע לא יצא אז אל הפועל.

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, אמר לאחר החלטת הממשלה כי "הרב עובדיה יוסף קבע כבר לפני 30 שנים שיש להעלות את בני הפלשמורה. זו חובתנו המוסרית, היהודית והמצפונית ליישם את ההחלטה במהירות האפשרית".

הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה בירך על החלטת הממשלה: "אנו מברכים על ההחלטה להעלות את אחינו בני שארית יהודי אתיופיה הממתינים לעלייה בגונדר. מדובר בהחלטה ערכית; יהודית, אנושית וציונית ממדרגה ראשונה, שבאה להשלים את העלייה מאתיופיה ולעשות צדק כלפי אחים יהודים המתחננים לשוב ולהתחבר עם העם היהודי בארצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully