וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל אלוני שיחזרה את רצח בנותיה ברעננה

נמשכת חקירת הרצח הכפול של הילדות נטלי ורוני אלוני, שהתרחש אתמול בצהריים. האם חזרה בה מהסירוב לשחזר את הרצח והיא שבה לדירה בה ככל הנראה חנקה את בנותיה. שכניה לבניין קראו לעברה "רוצחת ו-"מנוולת"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: גדי וינסטוק קריינות: אביב אברמוביץ')

מיכל אלוני, החשודה כי רצחה אתמול (רביעי) את שתי בנותיה, רוני ונטלי, חזרה לזירת הרצח ושיחזרה את מעשיה בדירה ברחוב המעלות ברעננה. אלוני ירדה מהרכב המשטרתי וכיסתה את פניה בז'קט כהה שלבשה. שכניה לבניין ותושבי השכונה קיללו אותה, וקראו לעברה "רוצחת ו-"מנוולת". גם אחיה של אלוני, דני ברהמס בן 42, הובא לזירת הרצח ושיחזר את מעשיו. בחקירתו טען כי ישן במהלך המעשה ולא שמע דבר.

לטענת המשטרה, אלוני הודתה ברצח ואף אמרה בחקירתה כי ניסתה להתאבד לאחר המעשה. קודם לכן דווח, כי אלוני לא משתפת פעולה עם חוקריה וסירבה לערוך את השיחזור. עורכת הדין אורית חיון, המייצגת את אלוני מטעם הסניגוריה הציבורית, טוענת כי כאשר נפגשה עם מיכל הבחינה בסימני חניקה על צווארה.

גופות הילדות מרעננה מוצאות מהדירה, נובמבר 2010. אורי לנץ
גופות הילדות מוצאות מהדירה בה נרצחו/אורי לנץ

בתוך כך נגלים עוד פרטים על ההיסטוריה של המשפחה אל מול רשויות הרווחה. עובדת סוציאלית מטעם משרד הרווחה ביקרה בבית משפחת אלוני רק ביום ראשון האחרון, כך עולה מבדיקה שעשה משרד הרווחה. מיכל שיתפה פעולה, והביקור התקיים כחלק מטיפול שגרתי וגם לאור דיווחים על אי הגעה סדירה של הבנות למסגרות החינוך. עוד עולה מהבדיקה, כי בני הזוג אלוני היו מוכרים למחלקת הרווחה ברעננה על רקע בעיות כלכליות ובעיות תפקוד של האם.

אבי המשפחה, עמוס, אמר לכתבים כי "שירותי הרווחה הם זבלים", והעלה בפניהם טענות על הטיפול שהמשפחה קיבלה מהם. לטענתו הוא אף התקשר רק הבוקר לשירותי הרווחה בעיר, בכדי שיסייעו למשפחתו. "הם סתם משרד", מילמל עמוס אלוני כשהוצא בליווי שוטר מזירת הרצח.

במשרד הרווחה הסבירו כי מיכל לא שלחה מספר פעמים את הבנות למסגרות החינוך השונות. כמו כן נמסר כי ידוע למשרד רווחה ברעננה שמיכל טופלה בעבר במרפאות חוץ בשלוותה, אולם לא ידוע על אשפוזיה בבתי חולים לחולי הנפש.

"עליות ומורדות בתקשורת בין האם למחלקת הרווחה"

במשרד הבהירו עוד כי הטיפול של מחלקת הרווחה ברעננה במשפחה לווה לכל אורך הדרך על ידי עובדים סוציאליים צמודים, וסיפרו כי הבנות טופלו ברווחה ושובצו במועדוניות וכי היו עליות ומורדות בתקשורת בין האם למחלקת הרווחה. כמו כן, הוסיפו במחלקת הרווחה כי מיכל עבדה במשך תקופות כסייעת לילדים ולקשישים דרך חברות כוח אדם, אך סבלה בחודשים האחרונים מבעיות גב ולכן הפסיקה לעבוד. האב, עמוס, עבד כמאבטח בגני ילדים בעיר, לפחות בשנה האחרונה, מטעם מחלקת הביטחון של עיריית רעננה.

בעוד כשבועיים נקבע דיון, על פי הכללים והנהלים, בעניין משפחת אלוני בוועדה לתכנון וטיפול במחלקת הרווחה. בדיון מקצועי רב משתתפים של הוועדה היו אמורים להשתתף גורמי חינוך ורווחה, ביניהם צוות בית ספר, פסיכולוגית, גננת, וקצינת ביקור סדיר, על מנת לבחון היבטים שונים הנוגעים לבני משפחת אלוני.

גופותיהן של נטלי אלוני בת השש ואחותה רוני בת הארבע נמצאו אתמול בצהריים בדירת סבתן ברחוב המעלות ברעננה. על גופן של השתיים נמצאו סימני אלימות והן ככל הנראה נחנקו למוות. אמן של הילדות, מיכל אלוני, בשנות ה-40 לחייה נעצרה, ולטענת המשטרה הודתה כי רצחה אותן. אחיה של האם, בשנות ה-20 לחייו, נעצר כיוון שנכח בדירה בזמן שהאב מצא את בנותיו.

עדכון ראשון: 22:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully