וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם שרצחה בנותיה סבלה מדיכאון וקושי כלכלי"

איילה חננאל, גלעד גרוסמן ואריאל נוי

10.11.2010 / 16:33

גופותיהן של נטלי אלוני בת השש ואחותה רוני בת הארבע נמצאו בצהרים בדירה ברחוב המעלות ברעננה, לאחר שאמן, מיכל אלוני, התקשרה לאביהן ואמרה לו שרצחה את בנותיהן. אבי הבנות העלה טענות על הדרך בה טיפלו רשויות הרווחה במשפחה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

גופותיהן של נטלי אלוני בת השש ואחותה רוני בת הארבע נמצאו בצהרים (רביעי) בדירת סבתן ברחוב המעלות ברעננה. על גופן של השתיים נמצאו סימני אלימות והן ככל הנראה נחנקו למוות. אמן של הילדות, מיכל אלוני, בשנות ה-40 לחייה נעצרה, ולטענת המשטרה הודתה כי רצחה אותן. אחיה של האם, בשנות ה-20 לחייו, נעצר כיוון שנכח בדירה בזמן שהאב מצא את בנותיו.

גופות הילדות מרעננה מוצאות מהדירה, נובמבר 2010. אורי לנץ
גופות הילדות מוצאות מזירת הרצח/אורי לנץ

חברים וקרובי משפחתה של מיכל הגיעו לתחנת משטרת כפר סבא, בה נחקרים היא ואחיה. לטענת קרובי המשפחה, לאורך כל חייה סבלה אלוני מדיכאון וכי לאחרונה אף נקלעה לקשיים כלכליים. "היא כל הזמן היתה אומרת שאין לה כסף והיא חוששת שהם יזרקו לרחוב", אמרו הקרובים, שהעריכו כי המצוקה הכלכלית הקשה ממנה סבלה, בנוסף לדיכאון אותו חוותה בעבר, הם ככל הנראה הסיבות למעשה הנורא שביצעה.

יחד עם זאת, הוסיפו הקרובים כי "מיכל היתה אמא מצויינת שתמיד דאגה לבנותיה ולמרות הקושי הכלכלי לא החסירה מהן דבר". לדבריו מקורביה של מיכל, היא ובעלה עמוס, אבי הבנות שנרצחו, נישאו לפני מספר שנים ונולדו להן שתי הבנות, רוני ונטלי. אלו הם נישואיו השניים של עמוס, לו יש עוד ארבעה ילדים מנישואיו הקודמים. "הם כל כך אהבו אחד את השני. זו פשוט טרגדיה".

זירת הרצח הכפול, רעננה, נובמבר 2010. אורי לנץ
זירת הרצח ברעננה/אורי לנץ

"שירותי הרווחה הם זבלים"

אבי המשפחה, עמוס, אמר לחוקרי המשטרה כי "שירותי הרווחה הם זבלים", והעלה בפניהם טענות על הטיפול שהמשפחה קיבלה מהם. לטענתו הוא אף התקשר הבוקר לשירותי הרווחה, בכדי שיסייעו למשפחתו. "הם סתם משרד", מילמל עמוס אלוני לכתבים כשהוצא בליווי שוטר מזירת הרצח.

משפחת אלוני אכן היתה מוכרת לגורמי הרווחה, כך אישרו בעיריית רעננה ובמשרד הרווחה. גורמים בעירייה מסרו כי "המשפחה קיבלה את כל הסיוע הדרוש וטופלה במסירות ובמקצועיות. אנו מביעים צער וזעזוע עמוק נוכח המקרה הקשה ומשתתפים בצערה של המשפחה. כל גורמי הרווחה, החינוך וגורמי המקצוע הנוספים מעניקים סיוע מקצועי אישי וליווי לבני המשפחה ולסביבתה הקרובה".

ממשרד הרווחה נמסר כי מדובר במשפחה של הורים גרושים, וכי לאחר ברור הממצאים והעובדות על ידי גורמי המחוז ומטה המשרד ימסרו פרטים נוספים. בהנחיית שר הרווחה ומנכ"ל המשרד, נמצאת ההנהלה הבכירה של מחוז מרכז במשרד ברעננה מרגע היוודע על האירוע.

* בהכנת הידיעה השתתף בועז ווליניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully