וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הנגבי אופטימים: מקווים שלא יוטל קלון

9.11.2010 / 0:01

בית המשפט יחליט היום האם להטיל קלון על ח"כ צחי הנגבי שהורשע במתן עדות שקר. במערכת הפוליטית כבר מעלים מספר תרחישים אפשריים ליום שאחרי ההחלטה

מקורביו של ח"כ צחי הנגבי (קדימה) הביעו אמש (שני) אופטימיות זהירה לקראת החלטת בית המשפט הבוקר בעניין הטלת הקלון. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרו מקורביו כי "אנחנו מקווים שצחי לא יקבל קלון ושהוא יוכל להמשיך בפעילותו הפוליטית בצורה מסיבית".

ההחלטה הצפויה של בית המשפט מעוררת ציפייה גדולה, לא רק בקרב מקורביו, אלא בכל המערכת הפוליטית. הנגבי הוא פוליטיקאי מרכזי, וככזה לכל החלטה של בית המשפט יהיו, ככל הנראה, השלכות על הפוליטיקה הישראלית. במידה שיוטל קלון על הנגבי, הרי שיהיה עליו להתפטר ולפנות את מקומו גם בראשות ועדת חוץ וביטחון. במקרה כזה יתחיל המרוץ לראשות הוועדה. עם זאת, הצפי הוא שהקלון יהיה רלוונטי רק עד לתום כהונת הכנסת הנוכחית, ובכל מקרה הנגבי יוכל להתמודד לכנסת הבאה.

יגיע לראשות קדימה?

לבנימין נתניהו תהיה בעיה להשאיר את ראשות ועדת החוץ והביטחון בידי קדימה. אין עוד בכיר במפלגה שנתניהו סומך עליו שיהיה ממלכתי כפי שהנגבי מתנהל. גורמים פוליטיים העריכו כי נתניהו יחזיר את ועדת הכלכלה לקדימה ואת חוץ וביטחון לליכוד. כך היה נהוג עד לכנסת ה- 18. מועמד בולט לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון הוא השר יוסי פלד, הנחשב לביטחוניסט עם רזומה ביטחוני עשיר. בקדימה צפויה להיות תחרות על ראשות ועדת הכלכלה. ראש הממשלה כבר אמר בשבוע שעבר שיתכנו שינויים באיוש ועדות הכנסת, אם כי הוא לא פירט מהם אותם שינויים.

אם בית המשפט יחליט שלא להטיל קלון על הנגבי, ההערכה היא שהוא יפעל להכנסת קדימה לממשלה. לדברי מקורביו, "להנגבי יהיה סיכוי משמעותי להכניס את קדימה לממשלה, משום שראש הממשלה סומך עליו ויודע שאם הוא יערוב לו, קדימה תכנס לממשלה לא כדי להפיל את ראש הממשלה". כמובן שככל שתהיה התקדמות בתהליך המדיני, כך יגדלו הסיכויים להצטרפות קדימה לממשלה.

במידה שקדימה תכנס לממשלה, הנגבי, הנחשב לפופולרי בקרב פעילי השטח של קדימה, צפוי להתמנות לשר בכיר, אז ייערכו חילופי גברי גם בראשות ועדת חוץ וביטחון. בהנחה שקדימה לא תכנס לממשלה, הנגבי ימשיך להחזיק בראשות הוועדה, אולם לא מן הנמנע שהוא יתמודד במוקדם או במאוחר על ראשות קדימה.

עדכון ראשון: 22:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully