וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בגולן: פרצה בשל רשלנות מטיילים

עידן אבני

6.11.2010 / 15:51

צוותי כיבוי אש בסיוע מטוסים הצליחו להשתלט על הדליקה שפרצה אתמול בנחל סמק בדרום רמת הגולן וכילתה 13,000 דונמים של חורש ושטחי מרעה. לדברי הכבאים, הרוחות והחום הקשו מאוד על פעולות הכיבוי

לאחר 30 שעות, הצליחו כבאי הגליל העליון והגולן להשתלט אחר הצהרים (שבת) על הדליקה הגדולה שפרצה אתמול בצהרים בנחל סמק שבדרום רמת הגולן. בסך הכל עלו באש כ-13,000 דונמים של חורש טבעי ושטחי מרעה. מחקירה של כוחות הכיבוי עולה כי מקור השריפה הוא נייר טואלט שנשרף על ידי אחד המטיילים.

"תוואי השטח הקשה מאוד על פעולות הכיבוי. מדובר בצוקים וערוצי נחל שלא אפשרו לכוחות הכיבוי להיכנס לשטח. לשמחתנו, גם אנשי קיבוץ גשור סייעו לנו מאוד. אמנם זה לקח זמן, אך בסופו של דבר הצלחנו להשתלט על האש", אמר רשף יאיר אלקיים, מפקד תחנת הכיבוי בגולן.

מאז שעות הצהרים נאבקו צוותי הכיבוי ביחד עם כבאיות מהקרן הקיימת לישראל ושלושה מטוסים בניסיון להשתלט על האש. עד אתמול אחר הצהרים עלו באש כ-5,000 דונמים, ובשלב מסוים כבר נדמה היה כי הכבאים השתלטו על הדליקה. אלא שבמהלך הלילה התחדשה האש והבוקר החלו הכבאים לנסות שוב לכבות אותה.

במהלך הקיץ האחרון פקדו את הרמה שרפות רבות בהן עלו באש עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי ושטחי מרעה. אחת הדליקות הגדולות ביותר אירעה בשטח שמורת הטבע גמלא ונזק רב נגרם לשמורה. כ-20,000 דונמים עלו באש באותה שריפה שנגרמה כתוצאה מאימון צה"ל שהתקיים באזור.

(עדכון ראשון - 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully