וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: הרוג ופצועים בפיצוץ רכב ליד תחנת המשטרה

ניר יהב. כתבנו לענייני ערבים

3.11.2010 / 14:27

פעיל בכיר בארגון "צבא האיסלם", האחראי בין היתר לחטיפת גלעד שליט, נהרג בפיצוץ. עדי ראייה סיפרו כי הרכב התפוצץ "מעצמו", בעוד אחרים טוענים כי חיל האוויר הישראלי ביצע ירי לעברו

ניסיון חיסול של צה"ל, תאונת עבודה של מחבלים או סתם פיצוץ ברכב? אדם אחד לפחות נהרג וארבעה אחרים נפצעו היום (רביעי) כתוצאה מפיצוץ רכב בסמוך לתחנת המשטרה ג'ואזאת בעזה. עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען', כי הפיצוץ גרם להתהפכות המכונית ולשריפתה.

מוחמד נמנם, בן 27, תושב מחנה הפליטים שאטי שממערב לעיר עזה שהיה ברכב, נהרג במקום, ונוסע אחר נפצע יחד עם עוד שלושה עוברי אורח, שנפצעו אף הם ופונו לבית החולים שיפא בעזה.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי משרד הפנים של חמאס בעזה מסר שההרוג הוא פעיל בכיר בארגון "צבא האיסלם", ארגון פונדמנדליסטי המזוהה עם ארגון אל-קאעדה. ארגון זה, ביחד עם ועדות ההתנגדות העממית וחמאס, עומד מאחורי חטיפתו של החייל גלעד שליט ביוני 2006 ואחראי גם לחטיפת כתב ה-BBC אלן ג'ונסון ב-2007 והצתת בית הספר האמריקאי בעזה ב-2008.

בשלב זה לא ברור מה הביא לפיצוץ במכונית ומי עומד מאחוריו. חלק מעדי הראייה לאירוע טענו, כי מדובר בפיצוץ פנימי ברכב, ואילו אחרים מסרו כי ליד הרכב יש בור באדמה וכי חיל האוויר הישראלי שיגר טיל למקום וכתוצאה מכך התפוצץ הרכב. גורמי ביטחון פלסטינים לא מסרו פרטים אודות נסיבות הפיצוץ. מדובר צה"ל נמסר כי הדיווח נמצא בבדיקה.

דובר מטעם משרד הפנים של חמאס הפנה את האצבע המאשימה לעבר ישראל ואמר כי "ההנחה שלנו היא שמדובר בתקיפה ישראלית, אבל החקירה שלנו נמשכת בכדי לקבוע את הסיבה לפיצוץ".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully