וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוף הצה"לי יצא לפנסיה, מי ימלא את מקומו?

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

2.11.2010 / 18:50

חטיבת הלוגיסטיקה בצה"ל הציגה את החידושים האחרונים שייכנסו בשנה הקרובה לשימוש ביחידות השונות. בין היתר, יחליפו הגולאש והשווארמה את הלוף, והחיילים יקבלו נעליים חדישות

תאגיד כאן

אחרי שהלוף יצא מצה"ל באופן רשמי, הגיע הזמן להתרגל למנות הקרב החדשות: גולאש בקר, שווארמה הודו וקציצות בקר ברוטב עגבניות. בחטיבת הלוגיסטיקה בצה"ל הציגו היום (שלישי) את החידושים הטכנולוגיים שצפויים להיכנס ליחידות בשנה הקרובה, וכצבא הצועד על קיבתו מי שגנבה את ההצגה היא מנת הקרב שתשנה את פניה בשנים הקרובות.

ייצורו של הלוף המסורתי הופסק לאחר שהחיילים הפסיקו להשתמש בו. הוא יוחלף בסדרה של מאכלי בשר, אשר יחוממו בעזרת מים חמים בשקיות טרמיות מיוחדות. הטעם, כך אומרים, כמעט כמו בבית.

"הרעיון היה לפתח מנות שהחיילים יאהבו, והכנתן תתבצע בקלות", אמרה ראש מדור מזון בחטיבת הלוגיסטיקה רס"ן דנה שטיינפלד. "המנות הללו כבר נמצאות במספר יחידות והתגובות שאנו מקבלים הן מאוד חיוביות. אני מאמינה שבשנה הקרובה הן ייכנסו גם לשאר יחידות השדה". התירס והטונה, אגב, המוכרים כמרכיבים האהובים ביותר במנות הקרב, יישארו, ולצדם יוגשו גם חטיפי אנרגיה.

אוהלים סולאריים

פיתוח נוסף שצפוי להיכנס לשורות צה"ל ב-2011 הוא אוהלים סולאריים. אוהל שכזה כבר קיים בבסיס האימונים של פיקוד מרכז בלכיש, ואוהל ניסוי נוסף הוצב באחרונה בצאלים. על גג האוהל הורכבו פאנלים סולאריים עם בד הסוואה, אשר בעזרתם ניתן להדליק אור באוהל, ואף להטעין מכשירי טלפון סלולרים.

"שמש לא חסרה לא בצאלים ולא בשום מקום אחר בארץ, אז למה לא לנצל את האנרגיה הזאת?", אמר רס"ן ערן סימון, ראש מדור ציוד הנדסי. "הפאנלים עובדים גם בימי עננות ובמקום לסחוב גנרטור כל נקודה, אפשר לחסוך בחשמל ולהיעזר בשמש", הוא הוסיף.

כמו כן, הוצגו נעליים חדשות למערך החי"ר, כומתות משופצות שיגיעו לחיילים כבר בגיוס נובמבר הקרוב, ואפילו גרביים אנטי-בקטריאליים, מהסוג שלבשו הכורים הלכודים בצ'ילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully