וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין נפרד ורמז על סוריה: "שתי תוכניות גרעין"

פנחס וולף

2.11.2010 / 11:39

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת של הכנסת נפרדה מראש אמ"ן היוצא. במהלך דבריו רמז האלוף ידלין על התקיפה שביצעה ישראל לפי פרסומים זרים במתקן הגרעיני בסוריה. "עברתי שתי מלחמות ושתי תוכנית גרעין"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת נפרדה הבוקר (שלישי) מראש אמ"ן היוצא, האלוף עמוס ידלין. בישיבת הפרידה אמר ידלין כי "את כל המחמאות שקיבלתי היום, אני מעביר לאנשי. עמדתי בראש קבוצה של אלפי אנשים טובים שעובדים 24/7 כדי להוציא אינפורמציה, לעבד אותה, לחקור ולהביא תובנות". ידלין הוסיף כי "הצרכן הראשי ששמתי באתו גובה עם ראש הממשלה ושר הביטחון זה החייל בשטח - זה שלוחץ על ההדק וצריך לנצח את המלחמה. דאגתי לעדכן את הוועדה עד הפרט האחרון".

בדבריו רמז ידלין כי מעבר להתמודדות של ישראל מול הגרעין האירני, נעשתה התמודדות גם עם המתקן הגרעיני בסוריה, שהותקף לפי פרסומים זרים על ידי ישראל. לדבריו, "החלפתי שלושה שרי ביטחון, שני רמטכ"לים ושני ראשי ממשלה ועברתי שתי מלחמות ושתי תוכניות גרעין. אני נוהג לומר לחיילים שלא יחשבו שלבנון ועזה זה מלחמה, אלה היו מבצעים מורחבים". לדברי ידלין, "ראשי ארגוני מודיעין צריכים לכהן בתפקידם חמש שנים - לא פחות, משום שאז לא מצליחים להניע תהליכי שינוי בארגון, ולא יותר משום שאז יכולים להתנוון מנגנוני ההגנה לכן קבעתי את תהליכי העזיבה שלי כדי להעביר את השרביט לאיש נמרץ – תא"ל אביב כוכבי".

"מקווה שלא תיעלם"

יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי אמר כי "ידלין משתחרר אחרי 40 שנה ואנחנו נפרדים ממנו בצער". הנגבי פנה לידלין ואמר: "הוועדה נהנתה לפקח עליך במשך חמש שנים רצופות, אם כי אתה המבקר התובעני ביותר של עצמך. היינו שותפים להישגים מדהימים שרוב הציבור לא יודע ולא ידע עלייהם. גם כשהיו תקלות, מעולם לא טייחת ולא הסתרת. מילאת את החובה לשים את הדברים על השולחן. אני מקווה שלא תיעלם לעשות לביתך ותמצא דרך להשתלב בדרך של סבך ואביך ושתמשיך להיות לעזר לעם ישראל".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני סיפרה כי הכירה את ידלין מכהונתה כשרה. "נהגת ביושר והגינות ולא מתוך רצון לרצות. אנחנו מדברים על החלטות של חיים ומוות ועם ישראל חב לך תודה", אמר לבני לידלין. עמיר פרץ שבתקופתו מונה ידלין סיפר שבעבר בתו היתה ראש לשכתו של ידלין. "עבורי במיוחד, כמי שהיה זקוק לחוות דעת אמיצה ולעיתים מנוגדת, הענקת תמונה רחבה עם ניתוח של דברים לא פשוטים. אתה שייך לאותם אלופים שאומרים בסוף מה דעתם באומץ לב המיוחד שלך", אמר פרץ.

הנגבי העניק לידלין שי בשם הוועדה - קופסת עץ עם חריטה של ירושלים. ידלין אמר: "כאשר שרתי בוושינגטון כולם אמרו שוושינגטון זה מרכז העולם. יכול להיות, אבל ירושלים זה לב העולם. עץ הזית זה סמל השלום שאליו אנחנו מכוונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully