וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק האברכים: נשיא האונ' העברית מצטרף למאבק

לקראת הפגנת הסטודנטים המתוכננת להתקיים היום בירושלים, פנה נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון למרצים וביקש מהם "להפסיק את הלימודים ב-18:00 ולהצטרף לתלמידינו בעצרת". לדבריו, "מן הראוי שהממשלה תתמוך בקניית תורה ודעת, ואין ראוי מתלמידינו לקבל תמיכה זו

מאבק הסטודנטים ב"חוק האברכים" קיבל אמש (ראשון) חיזוק משמעותי, לאחר שנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, הביע תמיכה חד משמעית במאבק. בן-ששון קרא למרצים לכבד את הפסקת הלימודים שמתכננים היום הסטודנטים, ולהצטרף לעצרת שמארגנים הסטודנטים במחאה על החוק.

במכתב ציין בן-ששון כי "הנהלת האוניברסיטה העברית שותפה לדאגתם של הסטודנטים ומברכת על כך שהם נזעקים להשמיע את קולם בנושא זה. הקצאת העזרה הממשלתית לסטודנטים קשורה קשר בל ינתק למעמד ההשכלה הגבוהה בארץ".

"לא נגד אברכים, בעד שוויון"

הסטודנטים באוניברסיטה העברית צפויים להתכנס היום ב-19:00 בכיכר פריז מול בית ראש הממשלה, ולצעוד משם לכיוון כיכר ציון.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, איציק שמולי, אמר לקראת העצרת כי "לא ניתן ל'חוק האברכים' המפלה לעבור בשקט. השבוע החולף היווה רק את יריית הפתיחה ובכוונתנו להחריף את המאבק. המאבק הזה אינו נגד האברכים, אלא בעד שוויון ואם תומכים באברך שאינו עובד, חובה לתמוך גם בסטודנט בודד שעובד למחייתו ופעיל למען החברה שלו". שמולי ציין כי השבוע יימשכו פעולות המחאה וכי ההתאחדות בוחנת את האפשרות לפנות לבג"ץ.

בתוך כך, אמש נעצרו שני סטודנטים במהלך הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. קבוצת סטודנטים הקריאה במקום קטעים מהספר "מצעד האיוולת", וכאשר אחדים מהם ניסו להתקרב לבית ראש הממשלה הם פוזרו על יד כוחות האבטחה, ושניים מהם נעצרו.

עדכון ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully