וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 13% מבני הנוער נהגו ללא רישיון

אריאל נוי

27.10.2010 / 14:39

בעקבות התאונה הקטלנית סמוך לקיבוץ פלמחים, פרסמה עמותת "אור ירוק" סקר לפיו בני נוער רבים דיווחו כי נהגו מבלי שהוציאו רישיון נהיגה. עוד עולה כי התופעה נפוצה יותר בקרב בנים

בעקבות התאונה הקטלנית הלילה בה נהרגו הנערים דוד בן-עמי מבת-ים ותומר זיו מראשון-לציון אשר נהגו ללא רישיון, מפרסמת בצהריים (רביעי) עמותת "אור ירוק" סקר לפיו 13% מבני הנוער דיווחו כי נהגו ברכב ללא רישיון נהיגה. מסקר שערכה העמותה באמצעות מכון "גיאוקרטוגרפיה" בחודש פברואר 2009, כ-13% מבני הנוער דיווחו כי יצא להם אי פעם לנהוג ברכב ללא רישיון נהיגה. עם זאת, רק 4% ציינו כי הם מכירים בני נוער אחרים אשר נוהגים ברכב ללא רישיון. הסקר נערך באמצעות משאל טלפוני בקרב 405 בני נוער בגילאי 12-18, המהווים מדגם ארצי מייצג.

עוד עולה מן הסקר, כי שיעור אלו שנהגו ללא רישיון גבוה בקרב בנים לעומת הבנות, בקרב בני נוער בשכבת הגיל הבוגרת יותר (16-18) מאשר בקרב בני נוער צעירים יותר, באזור הצפון יותר מאשר ביתר הארץ, ובשיעור עולה עם הירידה ברמת הדתיות. כמו כן, ככל שמספר כלי הרכב במשפחה גבוה יותר – כך עולה שיעור בני הנוער שדיווחו כי נהגו ללא רישיון.

"מביטחון עצמי גולש מדרון חלקלק אל היוהרה"

"ישנם שלושה גורמים עיקריים המשפיעים על היותם של נהגים צעירים קבוצת סיכון בדרכים: רמת ידע ומיומנות טכנית נמוכה, חוסר ניסיון נרכש בנהיגה, רמת התפתחות אישית ורמת בגרות נפשית", אמר מנכ"ל "אור ירוק" שמואל אבואב.

"ביטחון עצמי גבוה מאפיין צעירים, הם מעריכים את עצמם כנהגים מעולים גם אם אין להם רישיון נהיגה, סומכים על חוזק הרכב בו הם נוהגים, לא מתחשבים בתנאי הדרך, וממשיכים לנהוג במהירות גם כששדה הראייה שלהם מוגבל. מביטחון עצמי גולש מדרון חלקלק אל היוהרה, ומהיוהרה מדרון נוסף - אל הפזיזות והסכנה. לצערנו, את התוצאות ראינו בתאונה המחרידה שאירעה בלילה, בה קיפחו את חייהם שני נערים בני 16".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully