וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של חיידק עמיד לאנטיביוטיקה התגלה בארץ

אריאל נוי

26.10.2010 / 18:26

ישראלית שטופלה בבי"ח בהודו לאחר שעברה תאונת דרכים, אובחנה בארץ כנושאת החיידק "ניו דלהי", העמיד לכל סוגי האנטיביוטיקה. האישה הוכנסה לבידוד במרכז הרפואי שיבא בתל השומר

לראשונה בישראל אובחן בחולה חיידק העמיד לאנטיביוטיקה. החיידק, מסוג "ניו דלהי", התגלה באישה שעברה תאונת דרכים בהודו, טופלה מספר ימים בבית חולים מקומי ולאחר מכן הועברה למרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, שם אובחן החיידק. החולה הוכנסה לבידוד, ומשרד הבריאות רענן את הנהלים הנוגעים לחיידקים העמידים לאנטיביוטיקה.

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", פרופ' גליה רהב' מסרה כי החולה נמצאת בשלב זה בבידוד. עוד נמסר מבית החולים כי החיידק לא גרם למחלה ולא דרש טיפול, אך עם העלאת החשד כי מדובר בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה, החולה הוכנסה לבידוד מגע, והוקצה צוות יעודי לטיפול בה. בדיקת מעבדה העלתה כי אכן מדובר בחיידק "ניו דלהי", אך לא התגלו נשאים נוספים מבין המאושפזים במחלקה.

ראש היחידה למניעת זיהומים במשרד הבריאות, פרופ' יהודה כרמלי, הסביר כי "מדובר בחיידק מעיים עמיד הנושא אנזים המכונה 'ניו דלהי מטלו בטא לקטמז'. האנזים נמצא על מקטע של החומר הגנטי של חיידקי מעיים ויכול לפרק את כל התרופות הנקשרות לחיידק בצורה כלשהי, לרבות פניצילין וסוגי אנטיביוטיקה נוספים". פרופ' כרמלי הבהיר כי "כמעט בלתי אפשרי לטפל בחיידק. הוא עמיד לכל סוגי האנטיביוטיקה המוכרים. ולפי מה שידוע לנו הוא מידבק מאוד ולכן האישה בשיבא נמצאת בתנאי בידוד".

ממשרד הבריאות נמסר כי "בעקבות הגילוי, היחידה הארצית למניעת זיהומים ועמידות לאנטיביוטיקה במשרד הבריאות העבירה הנחיה לבתי החולים, לפיה יש לבדוק אצל כל המאושפזים שהיו במגע עם מערכת הבריאות בהודו מאז 2008 האם הם נושאים את הנגיף העמיד, שמקורו בהודו ופקיסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully