וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יפתח בחקירת "מסמך גלנט"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

26.10.2010 / 10:48

לינדנשטראוס הודיע על פתיחת החקירה הרשמית במכתבים ששלח לשר הביטחון ולרמטכ"ל, בעקבות פנייה של ברק. כזכור, בשבוע שעבר המליצה המשטרה להעמיד לדין את מחבר המסמך, בועז הרפז

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתו לפתוח בחקירה רשמית של פרשת "מסמך גלנט", בעקבות בקשת שר הביטחון, אהוד ברק, לבדוק את הפרשה על כל היבטיה. לינדנשטראוס הודיע על פתיחת החקירה הרשמית במכתבים ששלח לברק ולרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי.

בצה"ל כבר החלו בשבועות האחרונים בשיתוף פעולה עם אנשי משרד מבקר המדינה וככל הנראה אף תוחקרו קצינים בצה"ל במסגרת הבדיקה. במקביל, ראש החטיבה הביטחונית במשרד המבקר, האלוף במיל' יעקב אור, ערך באחרונה בדיקה בלתי רשמית של הפרשה, במסגרתה קיבל מידע ממעורבים בפרשה.

קצין בכיר בצה"ל אמר בתגובה לוואלה! חדשות, כי "מישהו צריך לבדוק את הפרשה לעומק, אבל עוד כמה ועדות חקירה נצטרך לעבור?". בצמרת המערכת הביטחונית בירכו על החלטת המבקר אך בעיקר קיוו כי זו תהיה הועדה האחרונה שתבדוק את התנהלות הצבא. "לא יכול להיות שהאיש הזה הסתובב כאן במשרדים, נפגש עם קצינים ואף אחד לא הבחין במעשיו או במטרותיו".

לפני חודש וחצי ביקש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מברק להקפיא את עבודת ועדת בריק, שהוקמה על ידו לבדיקת היבטים שונים הנוגעים לפרשת המסמך המזויף, עד לקבלת החלטה בהיבטים הפלילים והמשמעתיים על-ידי הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות הצבאית. ברק נעתר לבקשה.

ביום חמישי האחרון המליצה המשטרה באופן רשמי להעמיד לדין את סגן אלוף במיל' בועז הרפז, החשוד שזייף את המסמך שכונה "מסמך גלנט". ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ' העביר את סיכום תיק החקירה בעניינו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. המלצת המשטרה באה לאחר שנאספו לדבריה די ראיות נגד הרפז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully