וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לארה"ב: מנעו מישראל גישה למודיעין

העיתון הטורקי "טודיי-זאמאן" דיווח שארה"ב התחייבה בפני טורקיה כי לא תעביר לישראל מודיעין שיגיע ממערכת ההגנה בפני טילים שתוצב בתחומה. "ייתכן שהמערכת תשמש נגד ישראל ביום מן הימים"

"טורקיה קיבלה מארצות הברית ערבות כי החומר המודיעיני ממערכת אמריקאית לזיהוי טילים שתונח על אדמתה לא יועבר לידי ישראל", כך דיווח הערב (שני) העיתון הטורקי "טודיי-זאמאן" מפי מקורות בכירים במדינה. במאמר שפורסם נכתב כי "למעשה, בהתחשב במצב הביטחוני הבלתי צפוי ברחבי הגלובוס, ייתכן שמערכת ההגנה מטילים תשמש אפילו נגד ישראל ביום מן הימים".

על פי הדיווח, ארצות הברית התחייבה כי המידע שיגיע מהמערכת החדשה יועבר אל טורקיה עם הגעתו, וכי הוא לא יועבר לאף מדינה שאיננה חברה בברית נאט"ו, ובכללן ישראל. "נאט"ו הינו ארגון שפועל על העיקרון של הגנה קולקטיבית, והתקפה על חברה בברית נחשבת להתקפה על כך הברית", נכתב במאמר בהתייחס לאפשרות למלחמה עתידית בין ישראל וטורקיה, החברה בברית.

בדיווח נכתב עוד, כי בכירים אמריקאים אמרו יותר מפעם אחת כי המערכת שתיבנה על אדמת טורקיה מיועדת בעיקר לענות על איום הטילים האירני ההולך וגובר. עם זאת, שר החוץ הטורקי אהמט דאווט אולו מתעקש כי אין לציין את שמה של אף מדינה כאיום אפשרי בו תטפל המערכת, ובכלל זאת אירן.

עדכון ראשון: 23:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully