וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז זיהמה מי תהום - ונקנסה ב-3 מיליון שקל

הילה רז

25.10.2010 / 16:31

בהסדר טיעון הורשעו מספר תחנות דלק של פז בזיהום הקרקע שלא במודע ועקב כך תצא החברה בפרויקט שיקום בעלות של 11 מיליון שקל. פז: החברה מטפלת בתוצאות של זיהומים מהעבר

חברת הדלק פז תשלם קנס בסך 3 מיליון שקל לאחר שהורשעה במסגרת הסדר טיעון בכך שבשנים 2003-2000 זיהמה את מי התהום ואת הקרקע בסביבות תחנות הדלק בשער הגיא, במחלף ינאי, מול קניון חיפה, בקדימה ובצומת רופין (נגד התחנות בקדימה וברופין לא הוגש כתב אישום אך הן נכללו בהסדר). בנוסף חויבה החברה לחתום על התחייבות בסך 600 אלף שקל להימנע מביצוע העבירות בתחנות הדלק הללו. פז התחייבה עוד לשדרג את תחנות הדלק, לשקם את הקרקע, לשקם את מי התהום ולטפל בנוזלים בעלות כוללת המוערכת בכ-11 מיליון שקל.

כתב האישום הוגש ב-2006 לאחר שהתגלה זיהום בתחנות הדלק, שנגרם ככל הנראה כתוצאה מנזילה במיכלים או בצנרת התת קרקעית, כך שפז לא יכולה היתה לדעת עליו ולא ביצעה אותו בזדון.

שופט בית משפט השלום בחיפה ערן קוטון כתב בפסק דינו כי "מעשים כדוגמת המעשים בהם הודתה פז עלולים לגרום לפגיעה חסרת תקנה באיכות הסביבה ולנזקים אשר אפשר שהם בלתי הפיכים". השופט הוסיף כי החוק ותקנותיו, אותם הפרה פז, חיוניים ומשמעותיים כדי לשמור על אחד ממשאבי הטבע העיקריים החיוניים לציבור ופגיעה בו עלולה להוות בכייה לדורות.

קוטון ציין כי "ענישה כספית מחמירה, התחייבות לעתיד לבוא ונכונות לביצוע פעולות עתידיות, אין בהן כדי להביא מרפא ומזור לנזקי זיהום שכבר נגרמו אשר אפשר שהינם בלתי הפיכים".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בירך על פסיקת בית המשפט: "הפסיקה היא הוכחה כי מתחילים להבין שזיהום הסביבה מהווה עבירה חמורה הפוגעת בציבור ובבריאותו לא פחות מכל עבירה פלילית אחרת".

מפז נמסר כי החברה פועלת על פי כל התקנים הנדרשים ועושה כל מאמץ לעמוד בתקנים ואף מעבר להם על מנת לשמור על הסביבה בה היא פועלת. פז מטפלת כיום בתוצאות של זיהומים מהעבר, עוד מהתקופה שפז הייתה חברה ממשלתית ולא היו תקנים וידע בנושא.

פז יוצגה על ידי עורכי הדין נתי שמחוני, נמרוד ליפסקר ואסף קליין. את המשרד להגנת הסביבה ייצגה המחלקה המשפטית של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully