וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבת סוערת: תוגברה נוכחות המשטרה בצפת

עידן אבני

24.10.2010 / 13:42

בעקבות האירועים האלימים במהלך סוף השבוע בעיר, תיגברה המשטרה את כוחותיה במקום. גורמים ערבים ויהודים פתחו בשיחות להרגעת הרוחות

בעיר צפת נשמר הבוקר (ראשון) השקט לאחר סוף שבוע סוער במהלכו הושלכו אבנים לעבר סטודנטים ערבים המתגוררים בעיר. במהלך היום נערכו שיחות בין נציגי הסטודנטים הערבים לגורמים דתיים בשיתוף נציגי העירייה, על מנת להרגיע את הרוחות.

במרחב הגליל במשטרה גם מקיימים הערכות מצב לבחון כיצד לטפל בבעיה, כאשר במקביל תוגברה הנוכחות המשטרתית בעיקר בנקודות החיכוך הסמוכות למעונות הסטודנטים ומכללת צפת. המשטרה עצרה קטין כבן 16.5 נעצר בחשד למעורבות בתקרית השלכת האבנים לעבר. בחקירתו, קשר עצמו הקטין לאירוע והוא יובא בהמשך היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

בעיר צפת מתגוררים כ-400 סטודנטים ערבים, חלקם הגדול במעונות הסטודנטים, והשאר שוכרים דירות ברחבי העיר. בליל שישי האחרון, כאשר מתפללים חרדים יצאו מהתפילות בבתי הכנסת, נתקלו המתפללים בסטודנטים ערבים והחלו לגדף אותם ולקרוא "מוות לערבים", תוך שהם משליכים לעברם אבנים. המקרה אירע ימים אחדים לאחר שהרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, בשיתוף רבנים נוספים, קרא פעם נוספת שלא להשכיר דירות לערבים בעיר.

"ממשיכים בפעולות דו-קיום"

לאחר האירועים האלימים, הוציא הרב הודעה בשיתוף ראש העיר, אילן שוחט, בה הם מגנים את ההתפרעויות וקוראים לכל הצדדים לגלות איפוק, סובלנות, כבוד הדדי וקוראים למשטרה לחקור את התקרית ומי שגרם לה ולהחזיר את השקט לצפת. אך נציגי הערבים במכללה ציינו כי אין זה אירוע ראשון שבו סטודנטים ערבים נתקלים בסופי השבוע בקללות ונאצות המופנות אליהם מצד חרדים בעיר. ראש העירייה, אילן שוחט אמר בתגובה, כי "ישבנו כל הנציגים והרגענו את הרוחות. אני מקווה שהדברים לא יחזרו לסורם. החשש שלי הוא בעיקר מקיצונים בשני הצדדים. ברגע שנכנסים לאספקט הדתי השפיות והמתינות נעלמים".

מחמוד אבו סאלח, נציג הסטודנטים הערבים במכללה בעיר, אמר כי, "סטודנטיות מתקשרות ומספרות שהן מפחדות ולא יודעות מה לעשות. המשטרה עוזרת לנו, אבל אני מפחד שיתקפו סטודנט בדרך הביתה. המשטרה הרי לא תהיה צמודה לכל סטודנט. אנחנו מנסים לדבר עם הרבנים כדי להרגיע את הרוחות, אני מרגיע את הסטודנטים שלא יעשו שום דבר. ובמקביל אנחנו ממשיכים בפעולות של דו-קיום. בתוך המכללה לא נתקלנו בשום מקרה, רק מחוץ למכללה בעיקר בשבתות".

נשיא מכללת צפת, פרופסור אהרון קלרמן, אמר בתגובה לאירועים כי "המשטרה מטפלת באירוע שקרה מחוץ למכללה ברחוב ראשי בעיר. הקריאה של הרב ועמיתיו היא לא באופן עקרוני לגבי סטודנטים אלא באופן כללי. רוב הסטודנטים שלנו לא גרים בעיר, או שמתגוררים במעונות ורק מספר קטן מחפש דירות להשכרה. הבעיה בשטח היא פחות דרמטית". רבה הראשי של צפת שמואל אליהו סירב להגיב לתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully