וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברכים: הסטודנטים מקבלים פי חמישה מאיתנו

מוטי לוי

24.10.2010 / 12:55

רגע לפני הדיון בוועדת השרים לעניניי חקיקה, טוענים אברכים חרדים כי אין כל אפליה בהצעת החוק של ח"כ גפני. לדבריהם, סטודנטים מקבלים מימון גדול מהמדינה ואילו מבחינתם איבוד הקצבה משמעותו מחסור במצרכים בסיסיים

אברכים חרדים התייחסו הבוקר (ראשון) לדרישתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לעגן את המלגה אותה הם מקבלים בחוק. "אני רואה בזה דבר חשוב מאוד לעגן את הדבר הפעוט הזה בחוק", אמר אחד האברכים לוואלה! חדשות. ביחס לטענות הסטודנטים כי מדובר באפליה הוא אומר כי "התקציב שמקבלים הסטודנטים באוניברסיטאות הוא כפול, פי חמש לפחות".

יצחק פלדמן, אברך חרדי תושב מודיעין עילית, התייחס אף הוא להצעת החוק ואמר כי "המלגות הללו הן בסיס הקיום שלי ושל רבים מחבריי. צריך להבין שלפני שבציבור החרדי הולכים למכולת, אז עורכים רשימה ועורכים חשבון נפש עמוק - מה יכולים לקנות ומה לא". פלדמן מוסיף, כי "אין כסף בקרב ציבור האברכים החרדים. אם החוק של גפני לא יעבור, גם את אותם מצרכים בסיסיים כמו לחם, חלב ולבן האברך לא יוכל לקנות".

בקשר לטענות האפליה של הסטודנטים אמר פלדמן כי "זוהי שטות שהסטודנטים מופלים, הם מקבלים הרבה יותר כסף מהמדינה כמימון ללימודיהם". פלדמן מוסיף כי אם שיקול המדינה למימון הסטודנטים נוגע לכך שהם גם מחזירים למדינה, הרי שהיה על המדינה לקבוע אמות מידה לבדיקת ההחזר של הסטודנטים ולדרוש החזר מלא על מימון הלימודים מסטודנטים שלא יוצאים לעבוד בתום לימודיהם.

אברך נוסף סיפר כי על אף שמדובר בסכום קטן יחסית הוא משמעותי מאוד עבורו ועבור חבריו. "אברך שיושב ולומד ברצינות ולא עובד, בשבילו הסכום הזה קריטי, גם אם אשתו עובדת זה עדיין מאוד עוזר", הסביר האברך.

הצעת נגד לחוק האברכים: מתן קצבאות לסטונדטים

הצעת החוק של ח"כ משה גפני מציעה לעגן בחוק את מלגת האברכים שמשולמת כיום מטעם משרד הדתות ואשר הייתה מוסדרת עד היום במסגרת חוק ההסדרים. גפני הגיש את ההצעה לאחר קביעת בג"ץ כי מתן המלגה כחלק מחוק ההסדרים וללא קריטריונים מסודרים היא אפליה.

כהצעה נגדית הגיש ח"כ יואל חסון (קדימה ) הצעת חוק למתן קצבאות לסטודנטים. על פי הצעת החוק, סטודנטים נזקקים במוסדות להשכלה גבוהה, בלי הכנסה להם או לבני זוגם ובלי רכב או דירה, יקבלו קצבת קיום מהמדינה כבר מהילד הראשון. החוק יבטיח השוואת התנאים של סטודנטים לאלה של אברכים, כך שהקצבאות ישולמו לפי קריטריונים שוויוניים. ח"כ חסון הסביר כי "אם רוצים לשלם לאברכים, אז צריכים לשלם גם לסטודנטים, ואי אפשר לעשות תרגילים ולהגיד שמשלמים רק מהילד השלישי, כי אני לא מכיר סטודנטים כאלה".

לפניות לכתבנו לענייני חרדים:: Moti.Levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully