וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: תומך במתן מלגות גם לסטודנטים

24.10.2010 / 10:58

בהתייחס להצעת חוק המלגות שתעלה לדיון בוועדת השרים, הבהיר שר הפנים כי יש לשמור על שוויון בין אברכים לסטודנטים במתן מלגות וכי "מי שאומר אחרת מפלה לרעה"

שר הפנים אלי ישי הגיב הבוקר (ראשון) להצעת חוק המלגות לאברכים ואמר שהוא בעד פתרון שישמור על השוויון בין הסטודנטים לאברכים ושמי שאומר אחרת מפלה לרעה. "כל המטרה היא לסייע לעשרות אלפי ילדים מתחת לקו העונים ולצמצם את הפערים", אמר ישי, "יש פה שנאה והסתה. אם רוצים לתת לכל סטודנט אין לנו התנגדות לכך".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, התייחס אף הוא לנושא ואמר כי עד שבגין עלה לשלטון, בשנת 1977, אחוז ההשתתפות של החרדים בעבודה היה 75% ומאז ועד היום הוא ירד ל-40%. "למענם הם צריכים לצאת לעבודה וצריך להפסיק את הסובסידיות. הפשרה היא קומבינה. אלי ישי יודע שמה שיציל את היהדות החרדית יהיה כשהם ייצאו לעבוד וזה יחזק אותם", אמר ברוורמן.

"אי אפשר להשאיר המצב הקיים"

שר הרווחה יצחק הרצוג השווה בין התנהלות הקהילה החרדית יבשראל לעומת זו החייה בניו יורק בארה"ב. לדבריו, "ברוקלין זו הקהילה החרדית הגדולה ביותר בעולם, שם מקיימים חיי עבודה, תמיכה בקהילה ולימודים. כמי שאמון על מערכת הרווחה אני בדעה שצריך לנהל את המאבק הבא בהשתלבות החרדים בעבודה. חוק שיקבע את הנהוג יחזיר אותנו הרבה צעדים אחורה. במקביל צריך לדאוג לאימהות חד הוריות ולסטודנטים עם קריטריונים שמתאימים להם. כבר חודשים אני מביא הצעה שיכולה להוציא 26 אלף אנשים מקו העוני. אי אפשר להשאיר את המצב הקיים".

היום תקיים ועדת השרים לענייני חקיקה דיון בהצעת החוק אולם לא תתקיים התבעה. בחודש יוני האחרון פסל בג"ץ את הסעיף בחוק ההסדרים שמכוחו שולמה עד כה גמלת הבטחת הכנסה לחרדים בנימוק שהוא מפלה בין ציבור האברכים לבין הסטודנטים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully