וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור אלפרון זוכה מעבירת תקיפת שוטר

גלעד גרוסמן

24.10.2010 / 10:47

ביהמ"ש קיבל את טענת המשטרה כי אלפרון אכן תקף את השוטר שבא לביתו. אולם, השופט קבע כי אלפרון יכול היה לחשוב שלא מדובר בשוטר, אלא בחמוש ושהטעות היתה סבירה

בית משפט השלום בכפר סבא זיכה הבוקר (ראשון) את דרור אלפרון מעבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, איומים והעלבת עובד ציבור, לאחר שהשופט קבע כי כאשר דחף אלפרון שוטר שהגיע לביתו כדי לעצור אותו, לא ידע כי מדובר בשוטר.

לפי כתב האישום המתוקן, שהגישה המשטרה נגד אלפרון, לפני כשנתיים הגיע השוטר ניסן בן ארויה לביתו של אלפרון ברעננה בשעת ערב, על מנת לעכבו לחקירה. השוטר הציג בפניו תעודת שוטר, אולם אלפרון דחף אותו תוך שהוא צועק לעברו "תעוף מהבית". בהמשך, כשהשוטר ניגש אליו שוב וביקש ממנו להתלוות אליו לתחנה, הצמיד אלפרון את פניו לפניו של השוטר ואמר לו: "אני לא רואה אותך ממטר, תעשה מה שאתה רוצה". בהמשך שב ודחף את השוטר, ונעצר רק לאחר ששני שוטרים נוספים הגיעו למקום.

אלפרון העיד במשפט כי בליל שבת ראה בשידור מצלמות האבטחה המותקנת בביתו אדם קירח שאינו מוכר לו עומד בשער הבית. הוא ואחיו אלעד ניגשו לשער, וכשניגש לפתוח את הדלת, זו נפתחה בעוצמה מהעבר השני והדפה אותו לאחור. אלפרון אמר כי ה"איש הקירח" הצמיד אותו ביד אחת וחנק אותו ביד השניה, תוך כדי שהוא צועק "איפה דרור? איפה דרור?". לדבריו, רק מאוחר יותר נודע לו שמדובר בשוטר.

"טעותו היתה סבירה"

השופט, מיכאל קרשן, קבע שהאופן שבו הציג אלפרון את ההתרחשות באותו לילה אינה מהימנה, וקבע כי השתכנע שהשוטר אכן הציג תעודה מזהה וכי אלפרון תקף את השוטר, אולם הוסיף שלא הוכח מעבר לספק סביר, כי אלפרון ראה את התעודה וכי ידע שמדובר בשוטר. "הנאשם טעה לחשוב כי ניסן אינו שוטר, אלא אדם חמוש, שנכנס באופן פסול לביתו. טעותו זו היתה סבירה, ועל כן יש לבחון את מעשה הדחיפה שביצע, כאילו היתה המציאות כפי שדימה אותה", כתב השופט בהכרעת הדין. לכן, קבע, עומדת לאלפרון טענה של הגנה עצמית.

פרקליטו של אלפרון, עו"ד יניב שגב, אמר לאחר הזיכוי כי "לא היה מקום מלכתחילה להגיש נגדו כתב אישום, ואני שמח שבית המשפט קיבל את טענותיי".

בשבוע שעבר גזר בית משפט השלום בבאר שבע שמונה חודשי מאסר על תנאי על דרור אלפרון ועל דודו אריה, לאחר שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תגרה וניסיון תקיפה. זאת על רקע מעורבותם בקטטה בבית העלמין בדימונה לפני כשנה. אלפרון נמצא כעת במעצר, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה באיומים של מסעדות באזור השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully