וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפצצה הקטלנית בעופרת יצוקה: מפקד גבעתי נחקר

יהושע בריינר

22.10.2010 / 11:53

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת חשד, לפיו אל"מ אילן מלכא, ששימש כמפקד חטיבת גבעתי במהלך מבצע "עופרת יצוקה", אישר להפציץ מבנה, על אף שהוזהר כי שוהים בו אזרחים. בתקיפה נהרגו 21 בני אדם

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת חשד לפיו מפקד חטיבת גבעתי במהלך מבצע "עופרת יצוקה", אלוף משנה אילן מלכא, הורה לחיל האוויר לתקוף את בית משפט א-סמוני בעזה וזאת על אף שמלכא הוזהר כי יש במקום אזרחים. בתקיפה שממצאיה מופיעים ב"דו"ח גולדסטון" נהרגו 21 מבני המשפחה. אלוף משנה מלכא נחקר השבוע במצ"ח, אולם מגורמים המעורים בפרטי האירוע עולה כי מלכא עצמו הוזהר בטרם התקיפה כי על אף שמתבצע ירי מתוך הבית לעבר חייליו, במקום שוהים אזרחים. באזהרה נמסר למלכא כי שהות האזרחים במבנה, אינה מאפשרת תקיפה של חיל האוויר.

תקיפת הבית עדיין נחקרת בידי הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, שהורה לחקור את מלכא וככל הנראה אף לעכב את קידומו בשל מעורבותו באירוע. המתקפה על בית המשפחה בשכונת זייתון, הייתה שנויה במחלוקת וחקירתה החלה כבר לאחר סיום המבצע, אולם אז הובהר הן על ידי צילומים והן על ידי עדויות כי הבית שימש כמוקד לירי על חיילי צה"ל. כעת מתמקדים בצה"ל בשאלה האם היה ידוע למלכא או לקצינים אחרים על שהותם של אזרחים במבנה. חקירת הפרשה כוללת את צוותי האוויר שביצעו את הפעולה.

בצה"ל הביעו ביקורת קשה מאוד על החלטת הפצ"ר לפתוח בחקירה כנגד אל"מ מלכא, ובנושא התבטא גם אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי שצפה בקלטות ובצילומים מהתקיפה ואמר כי ההחלטה לפתוח בחקירה הייתה שגויה. "לאור הירי שהיה מהבית אל עבר הכוחות, מלכא פעל בצורה סבירה, אני במקומו הייתי פועל באותה צורה". קצין בכיר אחר דחה בתוקף את הטענות כאילו מלכא הוזהר, אך למרות זאת הורה לתקוף את המבנה. "הטענה כאילו ידע או הוזהר אינה נכונה והיא מופרכת לחלוטין. הפקודה לתקוף את הבית ניתנה לאחר שמהמקום היה איום ממשי לחיילים ואף ניצפו מספר חמושים נמלטים מהמקום, כולל כאלה שנשאו מטולי אר פי ג'י". הגורמים הביעו ביקורת קשה על ההדלפות המרושעות כהגדרתם בפרשה ואמרו כי מדובר בתופעה חמורה שיש להוקיעה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע נמצא בחקירת מצח ועל כן לא ניתן להרחיב בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully