וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים וערבים הפגינו: "רוצים משטרה בלוד"

איילה חננאל

20.10.2010 / 0:22

עשרות תושבי לוד הפגינו מול תחנת המשטרה בעיר נגד מה שהם מכנים "המחדל המשטרתי" שהתבטא בשלושה מקרי רצח בשבועיים. אמש נורתה למוות עביר אבו קטיפן באמצע הרחוב בעיר

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכה: דורון שטיין)

עשרות מתושבי לוד, יהודים וערבים הפגינו אמש (שלישי) מול תחנת המשטרה ברחוב כצנלסון בעיר במחאה על האלימות הגואה בעיר. מוקדם יותר נרצחה אישה ביריות באמצע הרחוב, מדובר ברצח השלישי שאירע בעיר בשבועיים האחרונים. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "המשטרה להתעורר", ו-"רוצים משטרה בלוד". בין מארגני ההפגנה היו גם עו"ד עבד אזברגה יו"ר וועד ההורים במגזר הערבי בלוד, אהרון אטיאס מנהל הגרעין התורני בלוד, ועו"ד יאיר רביבו, מנהל רשת המתנ"סים העירונית.

"אנחנו מפגינים כי לתושבי העיר נשבר מההפקרות ומהמערב הפרוע המתחולל כאן, מחר זה יכול להיות הילד שלי שייהרג מכדור טועה", אמר אסף וייס, תושב שכונת נווה זית בעיר. "הילדים של בני 13 ו-15 אמרו לי הערב: 'אבא אנחנו מפחדים, אנחנו רוצים לעזוב את העיר'. הרי הרציחות האלה מבוצעות ברחוב בין עוברי אורח ואזרחים תמימים. רק שייהרג ילד יתעוררו? צריך לעבור פה בית בית ולאסוף את כל הנשקים הלא חוקיים", אומר וייס. לדבריו, "פלוגות מג"ב שהוצבו בעיר לאחר הרציחות האחרונות באו ונעלמו יחד עם ראש הממשלה ואנו מפגינים נגד אוזלת ידה של המשטרה והרשויות".

עו"ד עבד אזברגה אמר לוואלה! חדשות כי בלוד אין ביטחון לאף תושב. "רוצחים אנשים ברחוב מול הילדים שלהם, מפקירים את דמם של התושבים. מי צריך לספק לנו ביטחון?", הוא שואל. "מאז שנת 2007 אירעו במגזר הערבי בעיר 23 מעשי רצח ורובם לא פוענחו מעולם. אם היה נרצח יהודי, הטיפול היה אחרת ותוך שעתיים היה מתבצע מעצר, אבל פה זה לא נעשה והתוצאה היא שההרתעה במגזר הערבי בלוד היא אפסית וזו עיקר הבעיה. המשטרה לא חוקרת, לא עוצרת ואנשים יודעים שהם יכולים לרצוח בלי לשלם את המחיר". אזברגה דחה את טענות המשטרה כי הרצח נעשה על רקע כבוד המשפחה ואמר כי האמירה הזו "נועדה לשמש כעלה תאנה למחדל המשטרתי המתחולל בעיר".

שלושה מקרי רצח בשבועיים

עביר אבו קטיפן בת ה-33, תושבת לוד, נפגעה אמש מירי ומתה מפצעיה. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא בראשון לציון שם נקבע מותה. מבית החולים נמסר כי האישה, נשואה ואם לחמישה ילדים, הגיעה לבית החולים כשהיא ירויה בכל חלקי גופה. כוחות משטרה הגיעו לאזור פרדס שניר בלוד, שם על פי החשד אירע הירי. במקום נמצא רכב מחורר מכדורים.

עבד אף התייחס לכך שהשר לביטחון פנים והמשטרה מיהרו לסווג את מעשי הרצח האחרונים כי מעשים שבוצעו על רקע כבוד המשפחה. "להגיד שרוב הרציחות הן על רקע כבוד המשפחה וכביכול להעביר את המסר שיש הבדל בין רצח לרצח, שזה עניין של מנטליות, זה חוסר הבנה בסיסי ואמירה אומללה שנועדה לשמש כעלה תאנה למחדל המשטרתי שמתחולל בעיר לוד. הריי השר לא חי עם המגזר הערבי ולא באמת מכיר את המנטליות שלו. היום לא רוצחים על כבוד המשפחה, יש רקע למעשים האלה וזה חובתה של המשטרה לחקור וזכותנו לדעת למה האנשים האלה נרצחים".

בתחילת החודש נורה למוות סמי חיג'אזי סמוך לבניין העירייה. בתו בת ה-17 ישבה לצדו במכונית, אך לא נפגעה. לאחר ארבעה ימים בלבד בוצע רצח נוסף בעיר כשאמל חלילי בת ה-27 נורתה למוות בידי אלמונים בעת שהיתה במכוניתה, סמוך למסילת הרכבת ברחוב הלן קלר בעיר.

בעקבות ריבוי מקרי הרצח ביקר לאחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר והכריז כי הממשלה מחויבת לתושבי לוד שהינה עיר מרכזית. "אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד ולתת לה להידרדר. אני לא מוכן שלוד תהפוך להיות המערב הפרוע". נתניהו ערך פגישת חירום בהשתתפות השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ושר הפנים אלי ישי. במהלך הפגישה גילה אהרונוביץ' כי המשטרה תגברה את כוחותיה הגלויים והסמויים בעיר, וכן שיותקנו בה מצלמות אבטחה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully