וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירת מיגון מוסדות החינוך אשקלון

גלעד גרוסמן

19.10.2010 / 22:15

בג"ץ דחה את העתירה שהגישה עיירית אשקלון בדרישה למגן את כל מוסדות החינוך בעיר, אך הבהיר שעל המדינה מוטלת האחריות לבחון הנושא מחדש. העתירה נוגעת ב"עצב חשוף", כתב השופט

בג"ץ דחה היום (שלישי) את העתירה שהגישה עיריית אשקלון בדרישה לחייב את מערכת הביטחון למגן את כל מוסדות החינוך בעיר נגד פגיעת רקטות. השופטים קיבלו את הטענה שההחלטה להפסיק את המיגון התקבלה לאחר דיון שהתקיים בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים ותוך בחינת השלכות הרוחב שלה, כולל השלכות תקציביות.

משרד הביטחון סירב להרחיב את עבודות המיגון בעיר, בטענה שאין מקום להבחין בין אשקלון לבין ערים אחרות שנפגעו מירי, דוגמת חיפה, קריית גת ובאר שבע. "חיוב המדינה למגן את כלל מוסדות החינוך בעיר לא רק מהווה התערבות במדיניות הביטחון של הממשלה, אלא היא אף כרוכה בהשלכות כלכליות עצומות העולות לכדי מאות מיליוני שקלים ואף יותר מכך, שיידרשו לצורך מיגון כל מוסדות החינוך בטווח זה, ואולי אף מוסדות נוספים", נכתב בתשובה שהגישה המדינה. בעירייה טענו מנגד כי לילדי אשקלון אין כל מחסה מירי הקסאם, וכי הבקשה שלהם היא למיגוניות בלבד. עוד נטען, כי הירי על אשקלון אינו בימי הסלמה בלבד, אלא גם ימי שגרה.

"עתירה זו נוגעת שוב בעצב חשוף בחברה הישראלית, קרי, הדרך שבה ממומשת מחויבותה של הממשלה לתושבי הישובים המאוימים על ידי טרור טילי, איום שלא חלף", כתב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין. הוא ציין כי בית המשפט לא קיבל תשובה ברורה מי הגורם שאמור להכריע בסוגיית המיגון - פיקוד העורף, ועדה בין-משרדית או אולי שר הביטחון. השופטים הבהירו שנושא מיגון העורף מצריך מעורבות של גורמים צבאיים, אזרחיים ופוליטיים, אולם הזהירו שלא לערב את צה"ל במקום שאינו ראוי. "טעונה איפוא חלוקת הסמכויות (וממילא קבלת ההחלטות) בנושא רגיש זה הבהרה במציאות הישראלית", נכתב בפסק הדין.

רובינשטיין הבהיר כי בהחלטתם שלא להמשיך את עבודות המיגון בעיר, הממשלה ומשרד הביטחון נוטלים על עצמם אחריות כבדה. "הכרעתם צריכה להיבחן על ידיהם מחדש בתדירות מתמדת, תוך הבהרת הסמכויות ותוך התייחסות לעובדות שבשטח ולמידע מודיעיני באשר לכוונות האויב, אנשי הטרור", כתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully