וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים הנוקמים" יחלו הבוקר את ריצוי מאסרם

קובי מנדל

20.10.2010 / 6:17

ארבעת השוטרים מנהריה שהורשעו בהנחת מטענים ברכבו ובביתו של העבריין מיכאל מור יכנסו היום בשערי בית הכלא "שקמה". "אם נקבל חנינה - נשמח לחזור למשטרה"

ארבעת השוטרים מנהריה שזכו לכינוי "השוטרים הנוקמים" יחלו היום (רביעי) לרצות את עונש המאסר שנגזר עליהם. רפ"ק יניב אשור, רב סמל מתקדם יוסי לוי, רב סמל ראשון אלדד חדד ורב סמל מתקדם רמי מוסא, יתייצבו בשעות הבוקר בכלא שקמה שבאשקלון לתחילת ריצוי עונש המאסר בן השנה שנגזר עליהם בבית המשפט המחוזי בחיפה.

השוטרים הורשעו בכך שהניחו מטעני נפץ בביתו ורכבו של מיכאל מור בתגובה למספר אירועים של זריקת רימונים לבתי שוטרים ואיומים עליהם ועל בני משפחותיהם, בהם מור לא הורשע. לטענת המשטרה, מור עומד בראש ארגון פשע שבסיסו בעיר נהריה.

הארבעה ערערו לבית המשפט העליון, אך זה דחה את ערעורם. היום, נפגשו הארבעה עם ח"כ אריה ביבי, וזה הציג בפניהם את טיוטת הבקשה לקבלת חנינה ציבורית, שעליה חתומים 47 חברי כנסת, בהם השר לביטחון פנים לשעבר אבי דיכטר (קדימה). השוטרים התייצבו גם במטה הארצי לקבל את מכתבי הפיטורין מהמשטרה.

רפ"ק יניב אשור אמר לוואלה! חדשות כי הוא הולך לכלא בתחושה גדולה של כאב. "ישנה תחושת אי צדק והפקרה, כיוון שבידי המשטרה ממצאים רבים שיכלו לעמוד לזכותנו במהלך התקופה. ישנה תחושה של טיוח והסתרת ממצאים על כישלונות המשטרה בצפון באותן שנים. אם נקבל חנינה – אנו נשמח לחזור לאלתר למשטרה".

"גם בני משפחתי היו מאויימים"

אלדד חדד אמר כי "הן בית המשפט המחוזי והן בית המשפט העליון קבעו שהמערכת המשטרתית כשלה והובילה את השוטרים לבצע את המעשה. אנו בעצם תוצאה של כישלון המשטרה. המשפחה שלי כמובן תומכת בי, וצריך לזכור שגם בני משפחתי היו מאוימים. לא הייתי נותן לדבר כזה לקרות".

בעניין זה כתב שופט בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון כי "אין זה מתפקידו של בית משפט זה לבחון את תפקודו המקצועי של הסגל הפיקודי הבכיר של משטרת ישראל. יחד עם זאת נראה כי התמונה המצטיירת לאחר שמיעת הנאשמים ועדים אחרים הינה תמונה בעייתית של תפקוד המשטרה בנהריה, כאשר לא ניתן מענה הולם לפעילות עבריינית חריגה כלפי אנשי משטרה ואנשי ציבור. במבחן התוצאה מדובר בכישלון מערכתי".

יוסי לוי סיפר כי שוחח עם ילדיו ובני משפחתו על הצפוי לו בתקופה הקרובה. "הסברתי להם את המצב, הם מבינים שאני נלחם עד הסוף על הצדק. הם יודעים שאבא שלהם גיבור. ניסיתי להסביר להם מה שיכולתי. הילדים הגדולים בני ה-19 וה-17 תומכים בי ומעניקים לי הרבה כוח ומחזקים את הלב". ארבעת השוטרים יבלו את שארית זמנם החופשי בחיק בני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully