וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור לא אישר הסדר עם נאשם ברצח ילד בן שלוש

18.10.2010 / 17:58

פרקליט המדינה החליט לא לאשר את הסדר הטיעון שגובש ונחתם עם יחיא טורק, הנאשם במעורבות ברצח הילד בן השלוש אביב אילוז ב-1999

תפנית נוספת בפרשת רצח הפעוט אביב אילוז. מחר (שלישי) היה מתוכנן להיות מוגש הסדר טיעון שגובש בין הפרקליטות לבין הנאשם המרכזי ברצח, יחיא טורק, לפיו טורק יודה בסיוע ברצח ויגזרו עליו שנתיים מאסר שיתווספו ל-12 השנים שכבר נגזרו עליו בפרשה, אולם התביעה ביקשה היום לדחות את הדיון לאחר שפרקליט המדינה, משה לדור, סירב לאשר את ההסדר.

אביב בן ה-3 נהרג באפריל 1999, כאשר מטען חבלה התפוצץ ברכב שבו נסע עם אביו, אשר אילוז, עבריין המוכר למשטרה שנפצע בפיצוץ. המשטרה לא הצליחה לפענח את הרצח עד ששלוש שנים מאוחר יותר נפצע יחא טורק בניסיון חיסול. הוא סיפר לשוטרים שמאחורי ניסיון החיסול שלו עומדים אחיו, ולאחר מכן הוא חתם על הסכם עד מדינה והפליל שורה של אנשים ברצח של אילוז.

במהלך משפטם של הנאשמים התברר כי טורק מעורב אף הוא ברצח הילד, ההסכם עמו בוטל והוא הועמד לדין באשמת רצח, בין השאר על סמך הודאתו על חלקו ברצח. אולם, בית המשפט המחוזי זיכה אותו וכן את המעורבים האחרים מאשמת רצח. טורק הורשע רק בייצור נשק, לאחר שהתברר כי ייצר מטעני חבלה, ונידון ל-12 שנות מאסר. אולם, אשתקד ביטל בית המשפט העליון את הזיכוי והחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי.

בשבוע שעבר פורסם בערוץ 2 על כך שהצדדים גיבשו הסדר טיעון שממנו תמחק עבירת הרצח. אולם, ההסדר היה טעון אישור של לדור. כאמור, ההסדר, שכבר נחתם בין הצדדים, היה אמור להיות מוצג מחר לבית המשפט, אולם הדיון נדחה בשל סירובו של לדור לאשר את ההסכם. הצדדים צפויים לקיים מגעים נוספים בימים הקרובים. פרקליטו של טורק, עו"ד אבי כהן, סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully