וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: ללא סידורי ביטחון - טילים יגיעו לנתב"ג

18.10.2010 / 14:51

במהלך ישיבת סיעת הליכוד התייחס רה"מ נתניהו לאפשרות של הסכם עם הפלסטינים מבלי שיכלול סידורי ביטחון. "כבר היום מטוסים מתקשים לטוס ליד עזה משום שיש שם טילים נגד מטוסים, אז תארו לכם מה יקרה אם דבר כזה יהיה באזור נתב"ג"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר היום (שני) מההשלכות של חתימה על הסכם עם הפלסטינים, מבלי שיכלול סידורי ביטחון. בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "כדי להתקדם נצטרך לדון על הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, על הביטחון, ולא רק על טילים חדשים שעשויים לאיים על ריכוזי אוכלוסין. כבר היום מטוסים מתקשים לטוס ליד עזה משום שיש שם טילים נגד מטוסים, אז תארו לכם מה יקרה אם דבר כזה יהיה באזור נתב"ג. צורכי הביטחון שלנו אמיתיים והפתרונות צריכים להיות אמיתיים ולא על הנייר. הנושאים הנוספים הם ירושלים, התיישבות ומים".

נתניהו התייחס גם לדברים שאמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בראיון לערוץ הראשון. לדברי נתניהו, "אני מעדיף לנהל שיחה פנים אל פנים. הראיון ניתן במקום שנמצא שבע דקות מכאן, כאשר שיחה ישירה יכולה לקדם הסדר".

נתניהו הוסיף כי "הבנייה היא מכשול מלאכותי. הפלסטינים בעצמם אומרים שתוספת הבנייה זניחה ולא משפיעה על מפת ההתיישבות ועל מפת הסדר אפשרי. אני אומר שהתוספת כלל לא משפיעה. אם רוצים ליצור בעיות, אפשר, אבל אם רוצים לפתור אותן אני יכול לחשוב על כמה דרכים".

"אם הפלסטינים מוכנים, ייפתר הסכסוך"

נתניהו סיכם ואמר כי "מה שקובע זה לא משך הזמן של השיחות, אלא האם יש נכונות פלסטינית לפתור את הסכסוך. אם יש נכונות הסכסוך ייפתר, אם לא, הוא לא ייפתר. הם צריכים להתפשר על קיומה של ישראל כמדינת העם היהודי, כי הסדר הוא טוב לנו ולהם, ולכן יהיה עליהם להחליט אם הם רוצים לפתור בעיות".

בראיון שהעניק אתמול, אמר יו"ר הרשות כי כשביקש מנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ,"הוא אמר לי: הממשלה שלי תיפול. הוא חושש מנפילת הממשלה שלו. האם הממשלה יקרה יותר מהשלום?".במהלך הראיון התייחס אבו מאזן לדרישה להמשך הקפאת הבנייה וציין כי "ארצות הברית דורשת זאת. אירופה דורשת. כל העולם אומר, אז שאני לא אדרוש זאת?". בהתייחס לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית, אמר אבו מאזן: "כל יום אתם באים עם משהו חדש. לא ביקשתם הכרה כזו ממצרים, מירדן, מאף מדינה. אתם יכולים לעשות כרצונכם. זה לא עניין שלנו".

אבו מאזן דיבר גם על האפשרות שהרשות הפלסטינית תפורק אם ייכשלו השיחות, והאחריות לניהול השטחים תוחזר לישראל: "פיזור הרשות עדיין לא רלבנטי וגם לא דנו בכך, אבל הכל פתוח. היום ישראל כובשת את השטחים, אבל לא נושאת בשום אחריות", אמר אבו מאזן. במהלך הראיון סיפר יו"ר הרשות על שיחותיו בארבע עיניים עם נתניהו: "דיברנו בפתיחות מלאה וסיכמנו לא למסור פרטים לתקשורת. דיברנו על העתיד, על הסכנות שאורבות לשלום, על הביטחון והגבולות. על העבר וההווה. אמרתי לו - יש לך הזדמנות היסטורית שנחתום על הסכם שלום. אני חושש שאם לא נעשה זאת נחמיץ את ההזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully