וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווך הגרמני בעסקת שליט שב לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.10.2010 / 9:34

חצי שנה לאחר שעזב, חזר המתווך הגרמני בעסקת שליט, גרהרד קונארד לרצועת עזה. למרות זאת מדגיש חמאס כי אין כל שינוי בעמדת הארגון. הערב צפוי נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר להגיע לרצועה

האם המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט מתחדשים? לאחר קיפאון של מספר חודשים במשא ומתן לגיבוש עסקה, גילה היום (שבת) סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ד"ר מוסא אבו מרזוק כי גרהרד קונארד, המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס, ביקר בעזה לפני שבועיים.

אבו מרזוק אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי במהלך הביקור בעזה נועד קונארד עם בכירים בחמאס, וזאת לאחר פגישות שקיים עם בכירים בישראל. אבו מרזוק לא מסר מה הציע קונארד אך הבהיר כי "עמדתו של חמאס לא השתנתה. השיחות בין חמאס לישראל עדיין בקיפאון". הוא האשים עוד את ישראל בטרפוד העסקה. זהו ביקורו הראשון של המתווך הגרמני מזה יותר מחצי שנה.

חמאס לא ימסור מכתבים לגלעד

בתוך כך, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר צפוי להגיע הערב לביקור ברצועת עזה. קרטר עומד בראש משלחת של אישים ופעילי זכויות אדם, ביניהם נשיאת אירלנד לשעבר מרי רובנסון. המשלחת צפויה להגיע הערב אל מצרים ומשם תעבור דרך מעבר רפיח אל עזה. הביקור יארך יומיים, במהלכו ינסה קרטר לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ולסייע במישור ההומניטרי. המשלחת צפויה לבקר גם בסוריה, ירדן, מצרים וברשות הפלסטינית.

ביום שני הבהיר מחזיק 'תיק שליט' בחמאס, אוסמה אל-מזיני, בראיון לאתר "א-ריסאלה" השייך לארגון כי חמאס לא יעביר יותר מכתבים לחייל החטוף גלעד שליט או ממנו. אל-מזיני הכחיש את הדיווחים לפיהם הצלב האדום העביר לגלעד שליט מכתבים מבני משפחתו באמרו כי כך מנסה ישראל להשיג מידע על שליט: "לאחר שלא הצליחה להשיג שום הישג ביטחוני או מודיעיני, היא מנסה להשיג מידע בדרכים אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully