וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מאוכזבים מהמשך הבנייה במזרח י-ם"

מספר שעות לאחר פרסום המכרזים להמשך הבנייה בשכונות רמות ופסגת זאב בירושלים, גינתה מחלקת המדינה האמריקאית את המהלך ואמרה כי היא מעכבת את המאמצים לשוב למו"מ ישיר

ארה"ב הביעה הערב (שישי) אכזבה מכוונת ממשלת ישראל לעצור את ההקפאה ולהמשיך את הבנייה במזרח ירושלים. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בוושינגטון אמרו כי ההחלטה על המשך הבנייה במזרח ירושלים מעכבת את המאמצים לשוב למשא ומתן ישיר בין ישראל והפלסטינים.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית אמר בתדרוך לעיתונאים כי "זה מנוגד למאמצינו לחדש את השיחות הישירות בין הצדדים. אנו נמשיך לפעול על מנת ליצור תנאים לחידוש השיחות הישירות".

מוקדם יותר הבוקר דווח כי משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל פרסמו מכרזים לבניית 158 יחידות דיור בשכונת רמות ו-80 יחידות דיור בפסגת זאב. עוד דווח כי בניגוד לעבר, ישראל עדכנה את הממשל האמריקאי על פרטי התוכנית לפרסום מכרזים לבנייה בירושלים וכי בוושינגטון הביעו "מחאה שקטה", אך לא ניסו למנוע את ביצוע התוכנית. מצד שני, בישראל ובארה"ב ממשיכים לנסות למצוא נוסחה שתאפשר את המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, על מנת שהדבר יביא לחידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים.

הרשות הפלסטינית גינתה בחריפות את ממשלת ישראל, בעקבות המהלך. הפלסטינים האשימו את ישראל בניסיון "להרוג" כל הזדמנות להחיות את שיחות השלום. "אנו מגנים את ההחלטה בחריפות" אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת לסוכנות הידיעות הצרפתית.

עריקאת הוסיף כי "אנו קוראים לארצות הברית לראות בישראל כאחראית להתמוטטות המשא ומתן ותהליך השלום כתוצאה מההתעקשות של הממשלה בישראל להרוג כל הזדמנות לחזרה לשיחות". הוא הוסיף כי החלטת ישראל היא "תשובה ברורה לכל המאמצים הבינלאומיים, במיוחד מצדה של ארצות הברית, להביא לחזרה למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully