וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טירקל: שני נוסעים מה"מרמרה" לא התייצבו

ניר יהב וגלעד גרוסמן

13.10.2010 / 17:50

מוחמד זידאן חמאד אבו דעאבס, שני ישראלים שהיו במשט לעזה, זומנו להעיד בפני ועדת החקירה, אך לא התייצבו. בוועדה טענו כי לא הצליחו ליצור עימם קשר, אך הם טוענים כי ביקשו לדחות את הדיון

השופט יעקב טירקל הודיע היום (רביעי) כי הוא צפוי להוציא צו התייצבות כנגד שניים מנוסעי המרמרה, לאחר שלא התייצבו היום לעדות בפני הוועדה לבדיקת אירועי המשט. השניים, מוחמד זידאן, יושב ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, והשייח' חמאד אבו דעאבס, ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, זומנו להעיד ואף אישרו את הגעתם לפני כשבוע, אולם היום לא התייצבו ונציגי הוועדה לא הצליחו ליצור איתם קשר. בהודעה שהוציא דובר הוועדה, עו"ד הושע גוטליב, נאמר כי זומנו שוב לעדות ובמידה שהם לא יתייצבו בשנית, יו"ר הוועדה יהא רשאי להביאם באמצעות המשטרה.

מנגד טוענים זידאן והשייח' אבו דעאבס כי לא יכלו להגיע לדיון והודיעו על כך מראש. זידאן ואבו דעאבס הם שניים מתוך שבעה אזרחים ישראלים שהשתתפו במשט הטורקי לרצועת עזה, ביניהם ח"כ חנין זועבי וראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח.

אבו דעאבס הסביר כי "יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, היה בחו"ל והגיע לפני יומיים. היינו אמורים להתכנס ולהתייעץ לפני הגעתנו לתת עדות בפני ועדת טירקל. אתמול זידאן התקשר לוועדה ואמר שלא נוכל להגיע ושאנחנו מבקשים לדחות את מתן העדות. זו הסיבה שלא הגענו היום. אנחנו מעוניינים להגיע לתת עדות במועד שיקבעו לנו".

בשבוע שעבר מסרו בוועדה כי "זימונם של השניים הוא חלק מבחינת הפעולות שננקטו על-ידי מארגני המשט והמשתתפים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully