וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: חשש שהפלסטינים ייצרו אוטונומיות בארץ

12.10.2010 / 17:06

שר החוץ ליברמן נפגש עם שר החוץ של פינלנד ודן עמו בין השאר במו"מ עם הפלסטינים. בפגישה אמר כי "הסירוב של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית מעורר את החשש שלפני הגעה להסכם סופי הם ינסו לפעול ליצירת אוטונומיות בתוך ישראל"

עוד התבטאות שנויה במחלוקת מבית מדרשו של שר החוץ. אביגדור ליברמן נפגש בצהריים (שלישי) עם שר החוץ של פינלנד אלכסנדר סטוב. בפגישה דנו השניים ביחסי ישראל והאיחוד האירופי, ביחסים הבילטרליים בין ישראל לפינלנד בנושאים אזוריים ובנושא המשא ומתן עם הפלסטינים.

ליברמן אמר בפגישה כי "הסירוב התקיף של הפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית מעורר את החשש שלפני הגעה להסכם סופי הם ינסו, באמצעות חוגים מסוימים בקרב ערביי ישראל, לערער את הלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית ולפעול ליצירת אוטונומיות למיניהן באזורים שונים בתוך ישראל". עוד אמר ליברמן כי "ההתנהלות הזו של הפלסטינים מחייבת אותנו לעמידה איתנה בעניין". עוד אמר ליברמן כי "בישראל אין ויכוח על הרצון בשלום אך יש ויכוח על הדרך לשלום".

אין זו הפעם הראשונה בה מתבטא השבוע שר החוץ בצורה מעוררת מחלוקת. ביום ראשון נזף ליברמן בשר החוץ של צרפת ברנר קושנר ובשר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס על התערבות אירופה בסכסוך הישראלי פלסטיני.

שר החוץ אמר לשניים כי "לפני שאתם באים ללמד אותנו איך לפתור את הסכסוכים שלנו, אני מצפה שלפחות תפתרו את כל הבעיות על אדמת אירופה. אחרי שתפתרו את הבעיות בקווקז, בקפריסין או את הוויכוח בין סרביה לקוסובו, תבואו אלינו ואז אקבל את עצתכם. "ב-1938 הקהילה האירופית החליטה לפייס את היטלר והקריבה את צ'כוסלובקיה מבלי להרוויח מכך דבר", אמר שר החוץ. "אנחנו לא מתכוונים להיות צ'כוסלובקיה של 2010 ונעמוד על האינטרסים החיוניים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully