וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לאירופה: "קודם תפתרו את הבעיות שלכם"

11.10.2010 / 0:01

שר החוץ נועד עם מקביליו מצרפת וספרד, ובהתבטאות לא דיפלומטית דרש שמדינות אירופה לא יתערבו בסכסוך במזה"ת לפני שיפתרו סכסוכים על אדמתן."לא נהיה כמו צ'כוסלובקיה ב-1938"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

שוב התבטאות לא דיפלומטית של שר החוץ, אביגדור ליברמן: בפגישה שקיים אמש (ראשון) עם עמיתיו, שר החוץ של צרפת ברנאר קושנר ושר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס, נזף בהם ליברמן על התערבות אירופה בסכסוך הישראלי פלסטיני ואמר: "לפני שאתם באים ללמד אותנו איך לפתור את הסכסוכים שלנו, אני מצפה שלפחות תפתרו את כל הבעיות על אדמת אירופה". לדברי ליברמן, "אחרי שתפתרו את הבעיות בקווקז, בקפריסין או את הוויכוח בין סרביה לקוסובו, תבואו אלינו ואז אקבל את עצתכם".

ליברמן הוסיף כי "נראה כאילו כל הכישלונות של הקהילה הבינלאומית בפתרון סכסוכים בעולם מתנקזים לניסיון להשיג פיצוי לכך בדמות הסכם בין ישראל לפלסטינים בתוך שנה אחת. במקום לדבר כבר עכשיו עם הליגה הערבית מה יהיה לאחר משאל העם הצפוי בסודן, או לדון על המצב הנפיץ הצפוי בעירק ב- 2012, מפעילים מכבש לחצים על ישראל, ובמקום להשיג רגיעה זה עלול להשיג את ההיפך ולהוביל לפיצוץ כמו שקרה ב- 2000 לאחר קמפ דיוויד".

"ב-1938 הקהילה האירופית החליטה לפייס את היטלר והקריבה את צ'כוסלובקיה מבלי להרוויח מכך דבר ואנחנו לא מתכוונים להיות צ'כוסלובקיה של 2010 ונעמוד על האינטרסים החיוניים של ישראל".

גם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון איזכר בעבר את צ'כוסלובקיה באחד מנאומיו. בשנת 2001 השווה שרון בין ניסיונות ארה"ב לפייס את העולם הערבי כדי להקים קואליציה נגד הטרור, לבין הפקרת צ'כוסלובקיה בשנת 1938 על ידי הנאצים. בעקבות הדברים מתחו בבית הלבן ביקורת חריפה על שרון, וקראו להתבטאותו "בלתי מתקבלת על הדעת".

"נעמוד על האינטרסים של ישראל"

לאחרונה עורר ליברמן סערה במערכת הפוליטית, לאחר שביטא את העמדות הפוליטיות של מפלגתו על בימת האו"ם, שלא בתיאום עם עמדת ראש הממשלה. בנאומו בעצרת האו"ם ב-28 בספטמבר, אמר שר החוץ: "בהתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים, יש להגיע להסכם ביניים ארוך-טווח, משום שהשגת הסכם שלום כולל בשנים הקרובות איננה ריאלית".

"הסכם ביניים ארוך-טווח יאפשר לפלסטינים צמיחה כלכלית וחופש תנועה ויאפשר לדורות חדשים של ישראלים ופלסטינים שלא גדלו על שנאה והסתה להגיע לשלום מלא בעוד כמה עשורים", אמר אז.

השר ליברמן אמר עוד כי "ההסדר הסופי בין ישראל לפלסטינים חייב להתבסס על תכנית חילופי השטחים והאוכלוסיות". ליברמן הסביר כי לא מדובר בתכנית להזזת אוכלוסיות אלא לקביעת הגבולות כך שתשקף בצורה הטובה ביותר את המציאות הדמוגרפית.

בעקבות הנאום של ליברמן בעצרת האו"ם, מיהר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להוציא הודעת הבהרה, בה נאמר כי נאומו של ליברמן לא תואם עימו מראש וכי הדברים אינם מייצגים את עמדותיו.

עדכון ראשון: 22:59

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully