וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: לארה"ב יש חודש לחדש המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.10.2010 / 20:23

גורמים דיפלומטים ערבים דיווחו כי הליגה הערבית תקציב לארה"ב פרק זמן של חודש על מנת למצוא דרכים לחדש את המו"מ הישיר. לדברי הדיפלומטים מספר מדינות ערביות מציעות לאבו מאזן לחזור למו"מ העקיף עם ישראל על מנת להימנע מהתמוטטות תהליך השלום

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הערב (שישי) מפי גורמים דיפלומטים ערבים, כי הליגה הערבית תחליט לאפשר לארצות הברית לנסות ולמצוא תוך פרק זמן של חודש דרכים לחדש את המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. לדברי הדיפלומטים מספר מדינות ערביות מציעות לאבו מאזן לחזור למשא ומתן העקיף עם ישראל על מנת להימנע מהתמוטטות של תהליך השלום.

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, התייחס לנושא ואמר כי "התנאים הנוכחים שליליים ולא מסייעים להמשיך במשא ומתן הישיר". הוא רמז שהליגה הערבית תוציא החלטה להפסיק את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: "יש חלופות רבות למשא ומתן, ביניהן ללכת למועצת הביטחון. בזמן המתאים נחליט על כך. בערב נקשיב ליו"ר הרשות אבו מאזן, נתעדכן ממנו על המשא ומתן ונדון בתנאים הנוכחים".

בשעה זו מתכנסים בעיר סירת שבלוב שרי החוץ של הליגה הערבית ודנים בעתיד השיחות המדיניות בין ישראל לפלסטינים שהופסקו בשל החלטתה של ישראל לחדש את הבנייה בהתנחלויות בגדה.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר בתדרוך עיתונאים אמש כי הממשל האמריקאי עושה מאמצים כדי למנוע את פיצוץ המו"מ בין ישראל והרשות הפלסטינית, לקראת הודעת שרי הליגה הערבית לגבי עתידו. לדבריו, "למרות האכזבה מהחלטת ישראל שלא להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, אנו מאמינים שניתן להמשיך עם השיחות, ואנו מקווים שכך יהיה".

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully