וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים מלוכלך: יותר חופים נסגרו השנה בגלל זיהום

אריאל נוי

6.10.2010 / 17:05

לפי דו"ח של עמותת "צלול", בעונת הרחצה שתסתיים מחר באופן רשמי חלה עלייה של 25% במספר החופים שנסגרו בשל זיהום, בהשוואה לעונת הרחצה ב-2009. שיאנית החופים שנסגרו: חיפה

מספר החופים בישראל שנסגרו בעונת הרחצה האחרונה עלה בכ-25% לעומת עונת הרחצה ב-2009. כך עולה מדו"ח סיכום עונת הרחצה 2010 של עמותת "צלול". לפי הדו"ח, שפורסם היום, שיאנית סגירת החופים עקב זיהום היא העיר חיפה, שחופיה נסגרו במהלך השנה האחרונה 9 פעמים למשך 41 ימים בסך הכל.

הדו"ח נערך לקראת סיום עונת הרחצה, אשר תינעל באופן רשמי מחר. הדו"ח מסכם את אירועי סגירת חופי הרחצה בישראל בשל זיהום לאורך השנה, בדגש על עונת הרחצה, הנפרשת על פני כ-6 חודשים מדי שנה. מהדו"ח עולה כי הסיבה העיקרית לזיהום החופים ולסגירתם לרחצה על ידי משרד הבריאות הינה תקלות במערכות הביוב העירוניות כתוצאה מהזנחה.

עזר פישלר, מנכ"ל עמותת צלול, אמר לוואלה! חדשות כי "הרשויות לא השכילו לעשות פעילות מנע בחורף לאורך כל השנה במערכת הביוב. מחכים שיקרה משהו ואז מתחילים לטפל". לדבריו, "מספר האירועים גדל, אולם אנו רואים ירידה במספר הימים שהחוף סגור. כלומר, הרשויות המקומיות משתדלות כמה שיותר לסגור את הזיהום של מי הביוב מחשש לאכיפה".

פישלר הוסיף, כי "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זרימת ביוב לים היא הרתעת הרשויות המקומיות באמצעות קנס מנהלי שיבהיר כי לא ייתכן שהים יהפוך קורבן לאוזלת ידן של הרשויות בכל הקשור לטיפול בשפכים ובמערכות הביוב העירוניות. תשלום זה ייגבה מהמזהמים במקרה של תקלה, במקרה של הזרמה מכוונת ובמקרים בהם ההזרמה נעשתה באישור המשרד להגנת הסביבה. עמותת "צלול" תמשיך לעקוב אחר רשויות ומפעלים מזהמים, תערוך סקרים כלכליים לכימות הנזק ולגבייתו מהמזהמים למען ניקיון הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully