וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק מרדכי: "נעשה עוול לדדו, הוא הגיבור"

6.10.2010 / 11:49

בשיחה עם וואלה! חדשות הדגיש מי שכיהן בעבר גם כשר הביטחון, כי הפרוטוקולים שנחשפו אודות מלחמת יוה"כ מדגישים את העוול שנעשה לרמטכ"ל דאז. "הוא הנהיג את הצבא בתבונה"

פרסום הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה מהימים הגורליים בימים הראשונים של מלחמת יום הכיפורים באוקטובר 73', ממשיך לגרור תגובות מגורמים במערכת הצבאית והפוליטית בעבר ובהווה. בשולי "כנס לטרון הזרועי הבינלאומי הרביעי" שנערך על ידי מכון מיתר לחקר לוחמת היבשה באתר "יד לשריון" בלטרון, סיפרו מספר קצינים לשעבר לוואלה! חדשות על האירועים בימים הראשונים של המלחמה ועל הנעשה בממשלה.

"מה שאנחנו למדים היום יותר מכל הוא לאו דווקא על דיין (משה דיין, שר הביטחון דאז, י"ב) אלא על גודל העוול שנעשה לדדו (הרמטכ"ל, דוד אלעזר, י"ב)", אמר האלוף במיל' יצחק מרדכי, שהיה מפקד גדוד 890 של הצנחנים שנלחם בקרב החווה הסינית. "הפרוטוקולים מוכיחים שהוא היה גיבור המלחמה שהפעיל את הצבא בתבונה רבה". מרדכי הוסיף כי מבחינתו אין חדש בפרוטוקולים, "אני חושב שעכשיו התברר לנו יותר כי הדרג המדיני איבד את העשתונות לאחר פרוץ המלחמה, אך למזלנו האווירה בממשלה ובתל אביב לא השפיעו על דרגי השטח. דיין אמר לנו בשדה הקרב כי אסור לזוז מסיני בשום מחיר".

"החלטותיו של דדו הביאו למפנה"

גם האלוף במיל' נתן (נתי) שרוני שהיה קצין תותחנים ראשי באוקטובר 73' הצר על העוול לדבריו שנעשו לרמטכ"ל המלחמה. "מאכזב לדעת שכך דיבר דיין", אמר שרוני על דברי הייאוש של שר הביטחון נוכח המתקפה המשולבת המצרית והסורית, "אך מה שחורה באמת זה שנחשף גודל העוול שנעשה לדדו ואני חושב שהיום, 37 שנים לאחר המלחמה אנו מגלים באופן ברור שהוא היה גיבור המלחמה. חורה לי ששום דבר לא נעשה על מנת לתת את ההילה המגיעה לו. הוא ניצח את המלחמה הזאת, מלחמה שבה נתפסנו עם המכנסיים למטה והוא והחלטותיו הביאו את המפנה".

לעומתם, האלוף במיל' חיים ארז, שכיהן כמפקד חטיבת השריון 421 בעת המלחמה יצא להגנתו של דיין והסביר כי המערכת כולה הופתעה אולם הוא מדגיש כי היה הבדל בין "הפניקה ששררה בממשלה לבין מצב הרוח והתחושות שהיו בקרב הלוחמים בסיני ובגולן". לדבריו, "למרות ההפתעה והימים הקשים, לא היה רגע אחד שבו חשבנו שלא ננצח במלחמה. ההתבטאויות נגד דיין בימים האחרונים מאז נחשפו הפרוטוקולים והזלזול שנשמע כלפיו נובעים מחוסר הבנה. אני פגשתי את דיין במהלך הקרבות, הוא לא היה חששן. הוא השרה אווירה של ביטחון על הכוחות והוא תפקד כשר ביטחון לכל דבר ועניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully