וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרצח בלוד: ח"כ זועבי נגד המשטרה

איילה חננאל, מערכת וואלה! חדשות

5.10.2010 / 18:33

אחרי שביקרה את התנהלות לוחמי השייטת בפרשת המשט שעשה דרכו לעזה, החליטה ח"כ חנין זועבי לתקוף את המשטרה על רקע רציחתה של תושבת לוד אמל חלילי. זועבי טוענת כי "רשויות אכיפת החוק מתרשלות ממעשי האלימות המתרחשים בחברה הערבית, במיוחד כשמדובר בקורבנות נשים"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ח"כ חנין זועבי (רע"מ-תע"ל) מתחה הערב (שלישי) ביקורת על התנהלות המשטרה ועל יחסה המפלה לציבור הערבי. בעקבות רציחתה אמש של אמל חלילי, תושבת לוד בת 27, ככל הנראה על רקע כבוד המשפחה, זועבי אמרה כי רשויות אכיפת החוק נוהגות במשוא פנים כלפי הציבור הערבי, "ומתרשלות באופן עקבי וסיסטמתי ממעשי האלימות המתרחשים בחברה הערבית, במיוחד כשמדובר בקורבנות נשים".

זועבי הוסיפה כי "על המשטרה לשאת באחריות לנוכח כמויות כלי הנשק והקלות הבלתי נסבלת בנשיאה ושימוש בכלי נשק חם". כמו כן, זועבי קראה לרשויות אכיפת החוק במדינה לרדוף את המרצחים ולהעמידם לדין. זועבי אמרה עוד כי "ההיסטוריה הלא רחוקה מעידה היטב על התרשלות המשטרה במיוחד בערים רמלה ולוד. רק בשנת 2003 נרצחו 9 נשים ערביות, ורוב המרצחים מסתובבים חופשי עד היום".

בנוסף גינתה זועבי באופן כללי את תופעות האלימות כלפי נשים. זועבי ציינה כי "מחובתנו כנבחרי ציבור, ומחובתם של כלל המוסדות המייצגים את האוכלוסייה הערבית ולהוקיע ולהוציא קול צעקה כנגד מעשי הרצח הנתעבים המבוצעים בנשים. הגיעה העת שתופעת הפמוסייד תמוגר מקרבנו". זועבי הסבירה כי "המבחן האמיתי לבריאותה המוסרית של כל חברה הוא הדרך שבה חברה זו מתנהגת כלפי הנשים והמוחלשים שבה. זכויות הנשים הן זכויות אדם, ולא מדובר כאן על שום פריבילגיה, או טובה". זועבי סיכמה, כי "גברים שאינם מתנהגים לנשים בכבוד, הם גברים חסרי כבוד עצמי".

אמש נורתה חלילי למוות בעת שהייתה במכוניתה, סמוך למסילת הרכבת ברחוב הלן קלר בלוד. צוות של מד"א ממרחב איילון פינה אותה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין ושם נקבע מותה. חקירת נסיבות הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

השב"כ יסייע למשטרה לאסוף נשק לא חוקי

לאחר מקרי הירי האחרונים שאירעו בלוד, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', אישר היום במהלך ישיבת עבודה משותפת באילת סדרה של מבצעי איסוף נשק ארציים ואכיפת נשק בלתי חוקי במדינה. "המצב לא יוכל להימשך כך", אמר השר.

אהרונוביץ' הסביר כי יש להילחם בהפצת הנשק הבלתי חוקי במדינה. לדבריו, "אם המלחמה בנשק הלא חוקי היה עד עכשיו, יעד מרכזי בסולם היעדים של השר והמשטרה, אין ספק שזה יהפוך ליעד מרכזי יותר, ברור ומיידי. לא פעם אמרתי שישנם מקומות בארץ שאם תשים מעליהם מגנט, כל היישוב, הכפר או העיר יעלו ביחד עם המגנט. ישנה תכנית פעולה והיא תתרחש בקרוב. יש למשטרה את היכולת לבצע את זה בצורה יעילה. אנו קרבים לסדרת מבצעים גדולים, בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים".

השר לביטחון פנים חשף שפנה מעבר לצה"ל, לכוחות ביטחון נוספים שירכזו מאמץ משותף עם רשויות האכיפה בכל הקשור למבצעים הקרובים. לדבריו, הנשק הבלתי חוקי מגיע מהגבולות, ובעיקר מגבול מצרים והשטחים. כמו כן, השר אמר ששוחח עם הרמטכ"ל וגורמי המשטרה צבאית על הגברת האבטחה סביב מחסני ומחנות צה"ל. הוא טען כי בידי המשטרה קיימים נתונים המצביעים על כך שחלק גדול מכלי הנשק הגיע במרוץ השנים ממקורות צה"ליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully