וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים יידו אבנים לעבר המנהלת, 17 נפצעו קל

עידן אבני וניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

4.10.2010 / 11:30

מנהלת חטיבת הביניים בכפר עין מאהל סמוך לנצרת עילית הגיעה לבית הספר והתקבלה באבנים וביצים שיידו תלמידים המתנגדים להעסקתה במקום. 17 בני אדם, בהם שוטרים ותלמידים, נפגעו באורח קל

תאגיד כאן

17 בני אדם, בהם תלמידים ושוטרים, נפגעו הבוקר (שני) באורח קל במהלך קטטה שפרצה בחטיבת הביניים ביישוב הערבי עין מאהל בצפון הארץ. הסיבה לקטטה היא התנגדות התלמידים למינויה של מנהלת חדשה לחטיבת הביניים. אימאן פאהום מונתה על ידי משרד החינוך, ומאות תלמידים התאספו הבוקר סביב מכוניתה ולא אפשרו לה לצאת ממנה ולהיכנס לבית הספר. בין השאר השליכו התלמידים אבנים וניפצו שמשות של מכוניות במקום.

כוחות משטרה ויס"מ הגיעו למקום כדי להרגיע את הרוחות ולפזר את המתפרעים. חלק מהתלמידים נפגעו באורח קל מירי גז מדמיע וכדורי גומי של השוטרים, והם הועברו לאשפוז בבתי חולים באזור. גם מספר שוטרים נפגעו באורח קל בהתפרעויות התלמידים, ואף הם פונו לקבלת טיפול רפואי. עד כה פונו 17 בני אדם בסך הכל.

המנהלת החדשה הוצאה במהירות על ידי המשטרה, וכעת מתאספים בכירי העירייה וראשי ועד ההורים המרכזי כדי לקבל החלטות כיצד לנהוג בהמשך. דובר משטרת מרחב העמקים, רב פקד דורון מלכה, מסר כי כעת שורר שקט במקום, ובשלב זה אין עצורים. מלכה הוסיף כי "לא נאפשר פגיעה באנשי חינוך".

"מינוי לא חוקי"

מחמוד יוסוף אבו ליל, מ"מ יו"ר ועד הורים מרכזי בכפר, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר במינוי "לא חוקי" ש"הוצנח" עליהם מלמעלה על ידי משרד החינוך "מבלי שהמנהלת עברה מכרז חוקי". לדבריו, "הסיבות שאנחנו מתנגדים למינויה אינן אישיות נגדה אלא נגד תפקודה כמורה בבית הספר. כשהיא הייתה מורה, היא לא השתתפה בשום אירוע או פעילות בלתי פורמלית. היא באה למלא את תפקידה כמורה, כמו חייל שמבצע את תפקידו, ולא עשתה מעבר לכך".

לדבריו, "הייתה ועדת המלצות של משרד החינוך והיא לא עברה את הוועדה", הוסיף. "ערכנו ישיבות עם משרד החינוך, היינו בהפגנה מול משרד החינוך, הבענו את דעתנו, והיום הופתענו לגלות שהמנהלת הנכבדה התייצבה בבית הספר עם גיבוי משטרתי. אפשרנו ל-1,500 הילדים להביע את דעתם והם אכן הביעו את דעתם. הם זועמים על כך שרצו להצניח מנהלת שמעולם לא אמרה להם בוקר טוב".

כאשר נשאל אבו ליל אם המשמעות של "להביע את דעתם" היא להשליך אבנים, הוא אמר: "הילדים זרקו אבנים לאחר שהמשטרה ירתה לעברם גז מדמיע וכדורי גומי. ניסינו להרגיע את הילדים אבל הם סירבו. הילדים אומרים בצורה ברורה שבית הספר הוא הבית שלהם ואורח בלתי קרוי שנכנס לביתם – מקבל את תגובתם. ניסינו להרגיעם אך תשובתם הייתה חד משמעית. המשטרה נתנה להם מכות רצח וחלקם מאושפזים בבתי החולים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מנהלת בית הספר נבחרה על פי כישוריה המקצועיים ובהתאם למכרז. אין בכוונת משרד החינוך לתת יד לכפייה אלימה של הורים ותלמידים. משרד החינוך רואה בחומרה ומגנה כל גילוי של אלימות כלפי אנשי חינוך ויפעל באמצעים העומדים לרשותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully