וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאירועי אוקטובר: שביתה כללית במגזר הערבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.10.2010 / 10:07

עשר שנים לאחר ש-13 אזרחים ערבים נהרגו מאש כוחות הביטחון הישראליים, יקיימו היום במגזר הערבי שביתה כללית ושורה של עצרות ותהלוכות. ח"כ א-סנע: "הציבור הערבי לא ישכח ולא יסלח וירדוף את הרוצחים ושולחיהם"

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה על קיומה של שביתה כללית היום (שישי) במגזר הערבי לציון עשור לאירועי אוקטובר, במהלכם נהרגו 13 ערבים-ישראלים מאש כוחות הביטחון הישראליים. מאוחר יותר היום צפויות להתקיים עצרות במספר יישובים ערביים, והעצרת המרכזית תיערך בכפר קנא. בנוסף, ייערכו תהלוכות ברחבי הערים והכפרים הערביים, ובני משפחות ההרוגים יניחו זרים על קברי בניהם שנהרגו. המשטרה נערכת לקראת הארועים השונים מחוץ ליישובים הערבים, ולפי ההערכות לא צפויים אירועים חריגים או הפרות סדר.

חבר הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) התייחס הבוקר ליום השנה העשירי לאירועי אוקטובר ואמר כי "הציבור הערבי מחדש את המחויבות כלפי חללי אירועי אוקטובר. הוא לא ישכח ולא יסלח וירדוף את הרוצחים ושולחיהם עד שישלמו את מחיר פשעיהם". א-סנע גם הזהיר מפני פרוץ אינתיפאדה נוספת בשל כישלון המו"מ בין ישראל לפלסטינים ונוכח "המתקפה הציונית נגד אל אקצא, התפיסה העוינת של המשטרה כלפי הציבור הערבי, המצוקה והאכזה בהן שרוי הציבור הערבי" וכן בגלל "הממשלה הימנית והכוחנית השולטת כיום בישראל". א-סנע גם קרא לרשות הפלסטינית לנטוש את שולחן המו"מ, מאחר ש"בישראל יש פרטנר למלחמה ולהתנחלויות ואין פרטנר לשלום".

ראש עיריית נצרת וממלא מקום יושב ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, ראמז ג'רייסי, אמר לגלי צה"ל כי דבר לא השתנה ביחסה של המדינה אליהם. "לא הוסקו מסקנות ולא יושמו המלצות ועדת אור", הוא אמר. "העלייה בגעזנות, הקריאות לטרנספר, גם בהקשר לשיחות עם המנהיגות הפלסטינית - בעקבות זאת הוחלט שהיום הזה יצוין שביתה כללית במגזר הערבי".

"ישראל מבינה רק את שפת הכוח"

במקביל לעשור לארועי אוקטובר מציינים הפלסטינים עשור לאינתיפאדת אל אקצא. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסמה הודעה בה נאמר כי אינתיפאדת אל-אקצא הביאה להישגים חסרי תקדים והצלחות של ממש בשטח, "ביניהן סילוק הכיבוש מרצועת עזה ושינוי חוקי המאבק מול ישראל". עוד הכריזה הזרוע, כי היא הצליחה לחשוף את האמת מאחורי קריאות השלום המזויפות של ישראל, "שאינה מבינה שפה אחרת מלבד שפת הכוח והאש".

בהודעה רמזה עוד הזרוע הצבאית של חמאס כי קיימת אפשרות להתפרצות אינתיפאדה נוספת בקרוב מאוד. "התנאים שהביאו לפרוץ אינתיפאדת אל-אקצא דומים עד מאד לתנאים השוררים כעת, בעיקר בגדה המערבית ובירושלים", נמסר. עוד טענו בחמאס, כי "מתנהל משא ומתן חסר תוחלת שתוצאותיו ידועות מראש, הרשות רודפת אחר לוחמי ההתנגדות ומשליכה אותם לכלא, ישראל מטמאת את המקומות הקדושים, חונקת את העם הפלסטיני וכו'. כל אלו עלולים להתפוצץ בפנים של הכיבוש וסוכניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully