וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת מיטשל-אבו מאזן: ממשיכים לנסות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.9.2010 / 14:18

אבו מאזן נועד עם השליח האמריקאי מיטשל, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. מוקדם יותר אמר בכיר פלסטיני כי אם ישראל תמשיך בבנייה בהתנחלויות יופסקו השיחות

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל נפגש היום (חמישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בניסיון למנוע את פיצוץ המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בתום הפגישה אמר מיטשל כי הצדדים "ממשיכים לנסות למצוא מכנה משותף שיאפשר את המשך השיחות". השניים צפויים להיפגש מחר פעם נוספת לאחר שמיטשל יוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לקראת הפגישה אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', כי ההנהגה הפלסטינית מצפה לשמוע ממיטשל עמדה אמריקאית ברורה, לפיה על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, רק עמדה כזו יכולה לסלול את הדרך לחידוש המשא ומתן הישיר. "לא נקבל פשרות בנוגע להתנחלויות", הבהיר שעת'.

"אנחנו מוכנים לקבל הפסקה של הבנייה בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים, בתנאי שנגיע במהלכם לסיכומים בנושא האדמה והגבולות", אמר שעת'. לדבריו, אם ישראל תחליט להמשיך לבנות בהתנחלויות, המגעים יופסקו. " ניהול משא ומתן בעת בנייה בהתנחלויות משמעו שאנחנו מנהלים משא ומתן על שטחים שלא ניתן לנהל עליהם משא ומתן בכלל".

אתמול נפגש ראש הממשלה נתניהו בקיסריה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי "יש הרבה ספקות ומכשולים בדרך לשלום, כל אחד מבין את זה. אבל יש רק דרך אחת להבטיח שלא נגיע לשלום וזה אם לא ננסה להגיע לשלום. אני מחויב והממשלה מחויבת להגיע להסכם שלום שישמור על הביטחון ועל האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אנחנו מחויבים ללכת בנתיב הזה".

עדכון ראשון: 9:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully