וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאבו-מאזן: להמשיך בשיחות למען עמינו

עם תום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות, פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה בה קרא ליו"ר הרשות אבו מאזן להמשיך בשיחות. "הבה נתמקד במה שחשוב, ונביא להסכם שלום תוך שנה"

רויטרס

(עריכה: יאיר דניאל ועידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ'. צילום: רויטרס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הלילה (שני) הודעה לתקשורת, עם תום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו פנה ליו"ר הרשות אבו מאזן, ואמר, כי "אני קורא לנשיא עבאס להמשיך בשיחות הכנות והטובות שבהן התחלנו רק עתה, במטרה להגיע להסכם שלום היסטורי בין שני עמינו. אני מקווה שהנשיא עבאס יישאר בשיחות וימשיך עמי בדרך לשלום". עוד אמר נתניהו, כי " למען עתידם של שני עמינו, הבה נתמקד במה שחשוב באמת. נמשיך בשיחות מואצות, כנות ורציפות כדי להביא הסכם מסגרת היסטורי של שלום תוך שנה".

נתניהו הוסיף כי "רבים בעולם נוכחו לדעת שכוונותיי להשיג שלום רציניות וכנות ושאני מכבד את התחייבויותיי. בתקופת כהונת ממשלתי, ישראל הלכה כברת דרך משמעותית לסייע לפלסטינים בהקלות שקידמו את איכות ואורח חייהם, הן ביהודה ושומרון והן ברצועת עזה".

הלילה בחצות הסתיימה לאחר עשרה חודשים תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בסיומו של יום מתוח במיוחד, שכלל מאמצים קדחתניים להגיע לפשרה ישראלית-פלסטינית, הצהרות של גורמים ביש"ע על חידוש הבנייה ולבסוף גם פיגוע ירי בדרום הר חברון, בו נפצעו שני ישראלים, עדיין לא ברור כיצד ינהגו המתנחלים, ואיזו מין השפעה תהיה לפעילותם על התהליך המדיני.

ארה"ב תמשיך לקדם המו"מ

כשעתיים לפני שעת השין נפצעו זוג ישראלים בפיגוע ירי בדרום הר חברון, סמוך להתנחלות טנא עומררים. שרון שוקר, שנפצע קל בפיגוע, שחזר את הפיגוע ואמר כי "הגיע מולי רכב, וכנראה מהרכב הזה היה ירי אוטומטי שפגע בי וברגל של אשתי".

אשתו של שרון, נטע שוקר, שנמצאת בחודש התשיעי להריונה, נפגעה באורח בינוני ברגלה ועם הגיעה לבית החולים היא הוכנסה למחלקת טראומה, שם עברה בהצלחה ניתוח קיסרי בסיומו ילדה את בנה הבכור. מבית החולים נמסר כי מצבו של התינוק טוב. שוקר סיפר: "אשתי הוכנסה לחדר ניתוח כדי לבצע בה ניתוח קיסרי, ואחר כך ינתחו אותה ברגל. היא פשוט אמורה ללדת כל רגע".

דובר משרד החוץ האמריקאי פי ג'יי קראוולי אמר סמוך לשעה חצות, כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ לקידום את המו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים למרות תום תקופת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדברי קראוולי, "אנו ממשיכים לפעול לקידום השיחות". הוא הוסיף, כי מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון שוחחה פעמיים במהלך היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully