וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים ספרו לאחור וחגגו את תום ההקפאה

26.9.2010 / 18:05

למרות בקשת ראש הממשלה להנמיך פרופיל, כ-2,000 בני אדם התכנסו בהתנחלות רבבה בשומרון והכריזו על תום הקפאת הבנייה. ח"כ חוטובלי: "הליכוד לא נבחר על מנת להקים מדינה פלסטינית. ישראל לא ניתנת לחלוקה או להקפאה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל ועידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

כ-2,000 בני אדם השתתפו הערב (ראשון) באירוע בהתנחלות רבבה בשומרון, ספרו לאחור - והכריזו על תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. באירוע השתתפו חברי כנסת, ראשי המתנחלים, פעילים פוליטיים ונוצרים תומכי ישראל מארצות הברית, מאירופה ואפילו מסין. אם לא יחול שינוי פתאומי, הלילה בחצות יפוג באופן רשמי צו ההקפאה, וניתן יהיה לחדש את הבנייה בשטחים. ח"כ דני דנון (הליכוד) שארגן את האירוע מתוקף תפקידו כיו"ר הליכוד העולמי, הציב במקום שעון עצר הסופר לאחור את השעות עד מועד תום ההקפאה.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, נאם באירוע ואמר כי יישוב הארץ יחזור במאמץ כפול ומכופל. "אנו בונים לא כהתרסה כלפי איש מבית או מחוץ ולא כהפגנה, אלא כי זו המשימה הציונית של דורנו", הצהיר דיין. "במשך עשרה חודשים סטתה המדינה מדרך ההגשמה הציונית. באנו לא רק לחגוג את סיום ההקפאה אלא לומר לממשלה להודות בטעות שלה. למדנו שוויתור מביא דרישה לעוד ויתורים. האמירה של ממשלה יהודית שלבנות בית בבית-אל היא עבירה, היא פשע שלא יכופר וכעת עלינו לבדוק שהדבר לא ישוב על עצמו".

סגן השר איוב קרא (הליכוד) אמר כי "תוצאות ההקפאה היו אפס ולא נתנו דבר - לא לנו ולא לפלסטינים. שם המשחק במזרח התיכון הוא חוזק והקם להורגך - השכם להורגו, כי רק כך יכבדו אותנו". קרא הוסיף ואמר כי הוא "מחזק את ידי הממשלה על כך שהיא עומדת בהחלטתה".

גם ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) השתתפה באירוע ותקפה בדבריה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. חוטובלי שאלה: "מה יעזור לנו עוד אלף בתים, אם בעוד חודשיים ראש הממשלה יוותר בהסדר מדיני על גרגר מארץ ישראל?". לדבריה, "הליכוד לא נבחר על מנת להקים מדינה פלסטינית. ישראל לא ניתנת לחלוקה או להקפאה. לא ייתכן שחייהם של אזרחים בישראל ייקבעו על ידי שר ביטחון, ועל כן עלינו להחיל את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) דיבר אף הוא באירוע והצהיר כי "עצירת ההקפאה היא זריית חול בעיני הציבור. הסיבות שהביאו להקפאה הן הסכנות האמיתיות. נתניהו יבצע כעת מהלכים מרחיקי לכת רק כדי לרצות את האמריקאי. בפועל, אין מכרזי בנייה. אין כל סיבה לחגוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully