וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיום ההקפאה לא יגרור אלימות של הפלסטינים"

יהושע בריינר

26.9.2010 / 12:28

במערכת הביטחון מעריכים שחידוש הבנייה בהתנחלויות, לא יצית מהומות בתחומי הרשות הפלסטינית. "ממש לא מעניין אותם אם הזוג בבית אריה יבנה את ביתו". בתוך כך, המתנחלים הפיצו פסק הלכה המתיר לבנות במהלך חול המועד

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שעות לפני מועד סיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מעריכים היום (ראשון) במערכת הביטחון כי הפלסטינים לא יגיבו באלימות ובהתפרעויות עממיות אם הבנייה תחודש. עם זאת, קייים חשש שחמאס או מפגע בודד ינסו לבצע פיגוע נקודתי על מנת להכשיל את המו"מ עם הפלסטינים.

במערכת הביטחון ובצה"ל עוקבים אחר התבטאויות אנשי הרשות הפלסטינית וחמאס בכל הקשור להמשך הקפאת הבנייה ולמו"מ עם ישראל, ואומרים כי לאור השיפור המשמעותי במצב הכלכלי של הפלסטינים ביהודה ושומרון, לא צפויים אירועי אלימות המוניים.

"את רוב האנשים ממש לא מעניין אם הזוג בעלי או בבית אריה יבנה את ביתו", אומר גורם ביטחוני, "מה שמעניין אותם זה שהפרנסה חוזרת והם יודעים שהידרדרות במצב הביטחוני תחזיר אותם שש שנים לאחור".

בימים הקרובים יעקבו במשרד הביטחון אחר הבנייה בהתנחלויות, בניסיון למנוע פרובוקציות מצד המתנחלים. הצפי הוא שביממות הקרובות יחלו המתנחלים לבנות כמה עשרות יחידות דיור ויזכו לסיקור תקשורתי נרחב, שיפחת לקראת החג המתקרב. במערכת הביטחון מעריכים כי אם יוחלט על הפסקה נוספת של הבנייה, הדבר יוביל לעימותים עם המתנחלים, ואף להתפרצות של אירועי 'תג מחיר'.

חשש מ'תג מחיר'

גורמי ביטחון ציינו כי ידי המשרד כבולות אל מול מתנחלים שמחזיקים כבר בכ-2,000 אישורי בנייה. יחד עם זאת, הערכות הן שמעבר לכך, לא יתפרסמו בתקופה הקרובה מכרזים חדשים מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. המתנחלים מצדם, הפיצו באמצעות ועד רבני יש"ע פסק הלכה חריג של הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע וראש רבני יש"ע, המתיר לבנות במהלך חול המועד. זאת במטרה לוודא שהבנייה תתחדש כבר ביום שני בבוקר.

"איננו יודעים מה ילד יום", כתב הרב ליאור, "ויכול להיות שלאחר כמה ימים יגזרו שוב גזירת הקפאה. נראה לעניות דעתי שבנסיבות שבהן אנו חיים כעת ובמציאות שלנו ניתן יהיה להתחיל בתנופת בנייה מחודשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully