וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרם הוחלט אם למנות מחליף לוועדה"

22.9.2010 / 6:39

בוועדה לחקר המשט ייבחנו היום משפטית את השאלה האם למנות מחליף לשבתאי רוזן, שהלך אמש לעולמו. בוועדה מבהירים: "הוועדה קרובה לסיום החקירה, אך יש עוד עבודה רבה לעשות"

בעקבות מותו הפתאומי של שבתאי רוזן, חבר ועדת טירקל, יועציה המשפטיים של הוועדה צפויים היום (רביעי) לבחון משפטית את עניין מינויו של מחליף לרוזן בוועדה. בוועדה ציינו כי טרם התקיים דיון כלשהו בנושא, והבהירו כי הסוגיה הינה בעייתית מבחינה משפטית, משום שכרגע ישנם ארבעה חברים בוועדה, אף על פי שמספר החברים בה צריך להיות אי-זוגי.

מהוועדה נמסר עוד כי "הוועדה לא תסיים את דיוניה בימים הקרובים. יש עוד עבודה ארוכה לעשות. עדיין לא ידוע אם יתמנה מחליף או לא". בראיון לגלי צה"ל, אמר יעקב טירקל עם זאת, כי הוועדה צפויה לסיים בקרוב את עבודתה.

טירקל הוסיף: "אני מגנה בכל לשון של גינוי את התייחסות התקשורת לגילו של פרופ' שבתאי רוזן ובכלל לגילם של חברי הוועדה". טירקל הבהיר כי "פרופ' רוזן היה בעירנות מלאה. אני זוכר שבפגישה הראשונה ביננו, אנחנו לא הכרנו קודם אף על פי שהכרתי את שמו, אני הייתי מלא התפעלות מהבקיאות שרוזן גילה ומכך שהיה מעודכן להפליא מכל החלטה בכל פורום בינלאומי באיזשהו מקום שיש לה נגיעה לעניין שלנו".

"מגדולי המשפטנים"

לאחר ההודעה על מותו של רוזן אמש בגיל 93 מדום לב, העבירה ועדת טירקל הודעה רשמית בה נאמר כי "הוועדה מרכינה את ראשה עם מותו של השגריר פרופסור שבתאי רוזן, שנפטר הערב בביתו בירושלים". יו"ר הוועדה, השופט יעקב טירקל, אמר כי "לכתו של פרופסור רוזן, מגדולי המשפטנים, חתן פרס ישראל ומרצה מוביל בתחום המשפט הבינלאומי היא אבדה גדולה למשפחתו, לעם ישראל, לקהילת המשפט הבינלאומי ולחברי הוועדה".

בחודש יוני אישרה הממשלה את מינויו של רוזן כחבר בוועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה. ביקורת ציבורית נשמעה לאחר ההודעה על הרכב הוועדה, בשל גילם המתקדם של חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully