וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופים המובילים בישראל: אכזיב ותל ברוך

אריאל נוי

21.9.2010 / 14:14

לפי דירוג ראשון מסוגו של המשרד להגנת הסביבה, חוף הים בפארק אכזיב הוא החוף המוכרז המוביל בארץ באמות מידה שונות, בהן ניקיון החוף, איכות המים וחניה. אחריו ברשימה: חופי תל ברוך, נורדאו-מציצים והילטון בת"א

חוף הים בפארק אכזיב שבמועצה האזורית מטה אשר הוא החוף המוכרז המוביל בישראל. כך קבע המשרד להגנת הסביבה במסגרת דירוג ראשון מסוגו בישראל של החופים המוכרזים בים התיכון ובאילת. אמות המידה לפיהן דורגו החופים כחלק מפרויקט "דגל כחול ירוק" הן: איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשה לנכים, מתקני חוף, חיבור לביוב, דעת קהל, בטיחות וזיהום ים.

קריטריוני המדרג נקבעו על ידי אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים. בהתאם לדירוג, יסומנו החופים בדגלים בצבעי שחור, אדום, כתום וירוק כאשר שחור מסמל חוף בעל הדירוג הנמוך ביותר וירוק מסמל חוף בעל דירוג הגבוה ביותר.

החופים המובילים בדירוג הם פארק אכזיב, חופי תל ברוך, נורדאו-מציצים והילטון בתל אביב. לעומתם, החופים בדירוג הנמוך ביותר הם חוף נמל קיסריה - שנסגר לציבור עקב קיום אירוע פרטי, חוף העונות בנתניה וחוף קריית ים.

דליה טל, מנהלת הקמפיינים של עמותת "צלול", אמרה כי בשנת 2007 היה שיא של סגירות חופים. בקיץ היו 30 מקרים של סגירה, בשנת 2008 היו 13 מקרים, ואילו בשנת 2009 היו 12 מקרים . "הנה אנחנו בשנת 2010, וכבר היו לנו 13 מקרים של חופים סגורים. אנחנו חוזרים אחורנית ברגע שהציבור שומע שהביוב נשפך לים הוא מדיר את רגלו "

לפי נתוני עמותת "צלול", עיריית חיפה נמצאת במקום הראשון השנה, עם חמישה מקרים בהם נסגרו חופים. בימים אלה סגורים החופים של קריית ים. במקום שני בת ים, בה נסגרו חופים ארבע ארבע פעמים מתחילת השנה. אחריהן: ערי החוף נהריה, אשדוד, טבריה ואשקלון. ארגון הבריאות העולמי הכריז לפני מספר שנים כי 120 מיליון איש נדבקו במחלות מעיים כתוצאה מרחצה במים מזוהמים, וחמישים מיליון נדבקו במחלות נשימה. "ביוב בים זו סכנה. זה סיכון בריאותי חמור, ולכן זה נחמד שיש דרוג חופים, אך החשוב הוא שהים לא יהיה מזוהם. הים הוא לא זבל שאפשר לשפוך לתוכו", סיכמה טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully