וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת משטרה חדשה בתחנה המרכזית

איילה חננאל

20.9.2010 / 21:01

בעקבות עלייה ברמת הפשיעה באזור התחנה המרכזית הישנה בעיר, נחנכה הערב תחנת משטרה חדשה ברחוב לוינסקי. תושבי שכונת נווה שאנן: חיכינו לזה הרבה זמן, כי לחולדאי אכפת רק מיושבי המגדלים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: דורון שטיין. קריינות אביב אברמוביץ')

תחנת משטרה חדשה נחנכה הערב (שני) ברחוב לוינסקי בתל אביב. מדובר בתחנת המשטרה הראשונה באזור התחנה המרכזית הישנה בעיר, והיא הוקמה במטרה לשפר את הלחימה בפשיעה באזור. בטקס החנוכה נכחו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, ראש העיר תל אביב רון חולדאי וכן כל קציני מחוז תל אביב ויחידת עוז. לצורך הטקס שהתקיים במבנה ששימש בעבר כבית הספר ביאליק וכמשכנה של הסיירת הירוקה של ת"א, נסגרו כל הרחובות המובילים לגינת לוינסקי.

על הקמת "יחידת לוינסקי" החליטו מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב שחר איילון ומפקד מרחב יפתח, נצ"מ יורם אוחיון, שהפעילו מאמצים כבדים להביא להקמתה של התחנה במבנה שהקצתה לה עיריית ת"א. על היחידה יפקד רב-פקד ארז קעטבי והיא מונה כוח של כמאה שוטרים.

לטקס החנוכה הערב הגיעו גם חברי פורום "כיפה אחת" - הכולל מספר ארגונים יהודיים וציוניים, בצירוף ראשי ועד המאבק של תושבי שכונות דרום תל אביב. חברי הפורום הביעו את מחאתם על הידרדרות שכונת נווה שאנן ועל כך שלא היתה בה תחנת משטרה עד כה.

לדברי חברי הפורום, "השכונה איבדה מכל צביונה היהודי והישראלי, ותושביה מפחדים לחיות בה". עוד מציינים בפורום כי בכוונתם להתחיל לפעול במסגרות תורניות ברחבי השכונה לחיזוק זהותה היהודית.

בעוד חלק מחברי הפורום קוראים לגרש את מבקשי המקלט השוהים באזור, היתר דואגים להדגיש כי זו מצווה להגן על הגר. לדבריהם, "מטרתנו היא להחזיר את האנושיות לאורח החיים של השכונה עד שהממשלה תחליט בטובה מה יש לעשות עם אותם אנשים". דוד, המתגורר בנווה שאנן זה כ-60 שנה סיפר כי "פעם השכונה הכילה משפחות רבות. עכשיו אנשים לא רוצים לגור כאן, אנשים מפחדים, ההרגשה היא שהמתנו לתחנה כל כך הרבה שנים, פשוט כי בעיני ראש העיר אנחנו לא נחשבים כמו יושבי המגדלים".

התחנה המרכזית הישנה ידועה בשנים האחרונות כמוקד הפשיעה הגדול בתל אביב, המרכז בתוכו סחר במים, זנות ואלימות. רק בשנה האחרונה אירעו בה מעל לחמישה מקרי רצח ועשרות מעשי שוד ואונס אכזריים. אל הנרקומנים, הסרסורים ויתר העבריינים שהפכו לדיירי קבע בתחנה, הצטרפו בשנתיים האחרונות גם המסתננים מאפריקה, שעקב האבטלה והמצוקה בה הם שרויים הדרדרו במהרה לשימוש וסחר בסמים. הם מהווים כארבעים אחוז מתיקי הפשיעה במרחב יפתח, החולש על דרום תל אביב ויפו. במשך שנים לא הייתה באזור תחנת משטרה ונקודת שיטור הקהילתי שנמצאת בלב מדרחוב נווה שאנן, עמדה נטושה. כעת ולאחר לחץ רב שהופעל מצד התושבים,התקשורת וקציני המשטרה, הוקמה תחנת המשטרה החדשה במטרה להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי השכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully