וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "נתניהו ואבו מאזן באו לעשות עסקים"

השליח האמריקאי כינס מסיבת עיתונאים בעקבות השיחות בירושלים וסיפר מנסיונו אודות רצינות המשא ומתן: "בצפון אירלנד לקחו חודשים עד שנגענו בסוגיות הליבה, פה רק ימים"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"נתניהו ואבו מאזן רציניים, הם באו לעשות עסקים", כך אמר אתמול (רביעי) השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, במסיבת עיתונאים שערך בירושלים בעקבות הפגישות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית ראש הממשלה בעיר.

"התהליך התחיל בצורה מהירה מאוד. אני השתתפתי בעבר בשיחות השלום בצפון אירלנד, ועל אף שהנסיבות מאוד שונות, המשא ומתן שם נמשך 22 חודשים, ולקחו הרבה מאוד חודשים לפני שדנו בנושאים העיקריים והמהותיים שהפרידו בין הצדדים", סיפר מיטשל.

"במקרה הזה, הדיון בנושאים העיקריים התחיל תוך כמה ימים. אתמול בשארם א-שייח' והיום כאן, המנהיגים דנו באופן ישיר ומעמיק בנושאים הרגישים והקשים ביותר בהם ידונו. זוהי אינדיקציה חזקה לכנות שלהם ולרצינות שלהם. עבורי, זה מרשים ביותר לראות את שני המנהיגים פועלים כך. הם רציניים. הם באו לעשות עסקים", הוסיף.

מיטשל סיפר כי "צוותי המשא ומתן ייפגשו בקרוב על מנת לתאם פגישה נוספת של המנהיגים". הוא התייחס לבנייה בהתנחלויות שצפויה להתחדש בקרוב ואמר כי "במצבים כאלו יש באופן בלתי נמנע נושאים רבים שיש להמשיך מבלי להתמודד עימם כשהם צצים. אני לא אכנס לפרטים ספציפיים אולם הבאנו בחשבון את כל הנושאים. אנחנו מאמינים שהמשא ומתן, לאחר שהתחיל ומתקדם בצורה מהירה מאוד לדיונים מעמיקים ורציניים, צריך להמשיך. זאת היתה ועדיין המדיניות שלנו".

"אתגרים רציניים לפנינו"

"אנו מכירים בכך שיש עניינים ואתגרים רציניים שרגישים מאוד מבחינה פוליטית לשני הצדדים ולשני המנהיגים. אנו מעודדים אותם לדון בנושאים הללו באופן ישיר ונותנים להם את דעתנו כיצד להתמודד בצורה הטובה עם הנושאים הללו", הבהיר מיטשל.

מיטשל הוסיף כי "יש הרבה הסיטוריה בסכסוך הזה, ויש גם הרבה דברים דינמים ומשתנים. לדוגמא, השינוי העצום בגדה המערבית שאירע בשנים האחרונות תחת שלטון אבו מאזן ופיאד. בגדה היתה התפתחות חשובה מאוד שעשתה את המשא ומתן הריאלי לאפשרי. אני רוצה לציין שאבו מאזן ופיאד לא קיבלו מספיק קרדיט על השינוי שעשו, וכן שמגיע קרדיט גם לממשלת ישראל, על ההקלות שהיא מעניקה על מנת לאפשר זאת".

מיטשל התייחס לסודיות האופפת את תוכן השחיות ואמר כי "המשא ומתן הוא פתוח ושקוף ככל שניתן, אולם על פרטי השיחות להישאר סודיים לחלוטין. לא ניתן לומר עוד מבלי לפגוע במשא ומתן. אני אצא מחר לדמשק לפגוש את אסד ושר החוץ מועלם", סיפר מיטשל. "אז, אמשיך לבירות וביום שישי אפגש עם חרירי וסולימאן ובכירים מהאו"ם שם. אני אבקש לגייס את המנהיגים הסורים והלבנונים לתהליך השלום".

אבו מאזן כתב: "מקווה להגיע לשלום נצחי"

ראש הממשלה נתניהו קיבל אתמול את פניו של יו"ר הרשות אבו מאזן בבית ראש הממשלה בירושלים. בספר האורחים של בית ראש הממשלה כתב אבו מאזן "היום חזרתי לבית זה אחרי תקופה ארוכה של היעדרות על מנת להמשיך בשיחות ובמשא ומתן, ומתוך תקווה להגיע לשלום נצחי בכל האזור ובמיוחד לשלום בין העם הישראלי לעם הפלסטיני". לאחר שיו"ר הרשות כתב את הדברים, החלה הפגישה המרובעת בין נתניהו, אבו מאזן, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל.

גם בפגישה זו, הדגיש נתניהו בפגישתו עם אבו מאזן וקלינטון כי צו ההקפאה יפקע בעוד שבועיים וכי אין בכוונתו להאריכו. הפגישה המרובעת נמשכה כשעתיים ובסיומה הוזמנו האורחים לארוחת ערב, שם נמשכה השיחה, ואליה הצטרפו גם ראשי צוותי המו"מ יצחק מולכו וסאיב עריקאת וסגנו של ג'ורג' מיטשל, דייוויד הייל.

בפגישה הוצב לצד דגלי ישראל ודגל ארצות הברית גם דגל אש"ף, המהווה סממן שלטוני. בכיר בלשכת ראש הממשלה התייחס לנושא ואמר כי, "ראש הממשלה נתניהו מארח בביתו את אבו מאזן בידידות ובנדיבות, כולל הצבת הדגל, אבל בשיחות עצמן הוא עומד בתקיפות על צרכי הביטחון של ישראל. בנושא הזה אין אצלו פשרות".

עדכון ראשון: 21:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully